וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לרמזור ולזום: תוכנית החינוך החדשה - בהתאם למתווה הבידודים

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 23:20

לאחר שהושגו הסכמות בין משרדי הבריאות והחינוך, מתווה החינוך החדש צפוי להיכנס לתוקף ביום ראשון בכפוף לאישור הממשלה וועדת החינוך של הכנסת. שיטת הרמזור תופסק, ותלמידי בתי הספר והגנים ימשיכו ללמוד באופן פיזי בכיתות, בהתאם למתווה הבדיקות והבידודים המונהג במשק

בווידאו: תדרוך של מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש/צילום: לע"מ

משרדי הבריאות והחינוך סיכמו הערב (חמישי) על מתווה החינוך החדש, שייכנס לתוקפו ביום ראשון בכפוף לאישור הממשלה וועדת החינוך של הכנסת - שיטת הרמזור תופסק, ותלמידי בתי הספר והגנים ימשיכו ללמוד באופן פיזי בבתי הספר.

לפי המתווה החדש, אם יתגלה חולה מאומת בכיתה - ללא קשר לאחוז המתחסנים בה, כפי שהיה נהוג עד כה - התלמידים יתנהלו בהתאם למתווה הבדיקות והבידודים המונהג במשק. לפיכך, מחוסנים או מחלימים יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או מפוקחת ואם הבדיקה חיובית יישארו בבידוד במשך עשרה ימים, ולא מחוסנים יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת - אם הבדיקה חיובית ישהו בבידוד במשך 10 ימים, ואם הבדיקה שלילית ישהו בבידוד במשך שבעה ימים, בכפוף לבדיקה שלילית. היציאה מהבידוד תהיה באישור רופא בלבד.

ילדים מתכוננים לחזרה ללימודים, פתח תקווה, 22 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
סוף לרמזור/ראובן קסטרו

עוד סוכם במתווה החדש כי הכניסה למוסד חינוכי לעובדים ומבקרים תאושר בהצגת תו ירוק בלבד; תמשיך חובת עטיית מסכות בבתי הספר; וכי יבוצעו בדיקות אנטיגן לתלמידים על ידי נאמני הקורונה בבתי הספר.

בנוסף, לא יונהג מתווה מיוחד לפעילות חינוך בלתי פורמלי ולטיולים עם לינה, והמתווה המיוחד לפנימיות יבוטל.

מוקדם יותר היום, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תקפה בחריפות את התנהלות משרד הבריאות בנושא בדיקות אנטיגן בבתי הספר ואמרה כי הוא "יוצר כאוס גם במערכת החינוך, לא נאפשר לו לגרור את מערכת החינוך לאנדרלמוסיה". זאת, לאחר שמשרד החינוך הורה למנהלי בתי הספר להמתין עם תחילת מבצע בדיקות האנטיגן בבתי הספר היסודיים, בניגוד להודעת משרד הבריאות, לפיה החל מהבוקר יבצעו נאמני הקורונה את הבדיקות המהירות לתלמידים וצוותי הוראה שנחשפו לאדם מאומת.

מנגד, בכירים במשרד הבריאות אמרו כי "מי שיוצר כאוס במערכת החינוך היא השרה שאשא-ביטון. מתחילת הדרך היא עושה הכל כדי להפריע ולחבל במאבק בקורונה. זה התחיל בחיסונים ועכשיו היא פוגעת בבדיקות. גם חילופי המנכלים לא הועילו כי הבעיה היא בשרת החינוך עצמה. כל הסיכומים אתה מופרים על ידה באופן שיטתי, ומי שנפגעים הם התלמידים והמורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully