וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "החל מהלילה - אין יותר מדינות אדומות"

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 18:46

מחצות - ניתן לטוס לארה"ב, לבריטניה ולמדינות נוספות. אש הדגיש כי ההמלצה היא עדיין לא לטוס, אבל לדבריו "אין טעם" בסגירת השמיים. ביחס לעימות עם משרד החינוך ברקע הבדיקות בבתי הספר: "לא נכנס לעימותים של הדרגים הפוליטיים, פועלים להשאיר את מערכת החינוך פתוחה"

בווידאו: תדרוך של מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש הודיע היום (חמישי) כי החל מהיום בחצות יוסרו כל המדינות מרשימת המדינות האדומות. המדינות שיוסרו מהרשימה ויוגדרו ככתומות הן איחוד האמירויות, ארצות הברית, אתיופיה, בריטניה, טנזניה, מקסיקו, שווייץ וטורקיה. "אנחנו עדיין ממליצים לא לטוס", הדגיש המנכ"ל, "אבל כרגע אין בזה טעם יותר".

ההחלטה התקבלה בעקבות מדיניות שהוגדרה מראש, לפיה מנגנון המדינות האדומות יושהה במצב בו שיעור המאומתים שנכנסו מחו"ל יורד מתחת ל-5% מכלל התחלואה במדינה.

השבים ממדינות כתומות, אם הם מחוסנים או מחלימים, יוכלו לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית בנתב"ג או לאחר 24 שעות - המוקדם מביניהם. מי שאינו מחוסן או מחלים יוכל לצאת מבידוד רק לאחר קבלת שתי תוצאות שליליות - בנחיתה ולאחר שבוע בידוד.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
החל מהלילה, אין יותר מדינות אדומות. נתב"ג/ראובן קסטרו

לפי ההערכות, רוב החולים הקשים נדבקו בזן הדלתא. "הווריאנט מתחיל שוב להרים ראש, יש עלייה בכמות החולים הקשים אבל במחוברים לאקמו יש יציבות", הוסיף אש. "זה תואם את הדיווחים בעולם, אני מקווה שכך זה ימשיך". הוא ציין כי וריאנט האומיקרון מדבק גם בקרב מחוסנים, ובחיסונים יש דעיכה. "יש הדבקות, אבל לתו הירוק עדיין יש ערך", הדגיש. "הסיכוי של מחוסן להידבק ולהדביק יותר נמוך. במגוון הכלים שיש לנו נגד האומיקרון, התו הירוק עדיין מוריד את הסיכון".

עוד הודיע פרופ' אש כי לפי ההערכות "בעוד שלושה ימים נעמוד על 30 אלף מאומתים, ובעוד שבוע נגיע ל50 אלף מאומתים. קשה לחזות לאיזה שיא נגיע, אני מקווה שהשיא יהיה קרוב". מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם למדיניות הבדיקות החדשה, שתיכנס לתוקף מחר, ואמר כי "מדיניות הבדיקות שהודענו עליה אתמול מצריכה אחריות אישית לכל אדם, זה כמובן כולל את המסכות והחיסונים".

ביחס לעימות עם משרד החינוך ברקע מתווה הכיתה הירוקה והבדיקות בבתי הספר, אש הדגיש כי "אנחנו נפעל כדי לקדם את הבדיקות והדיגום על ידי נאמני קורונה מול גורמי המקצוע, אני לא רוצה להיכנס לעימותים של הדרגים הפוליטיים". הוא ציין כי "אנחנו פועלים להשאיר את מערכת החינוך פתוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully