וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-16 אלף נדבקים חדשים בקורונה - זינוק נוסף בשיעור הבדיקות החיוביות

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 10:18

מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול נרשם שיא שלילי נוסף, לאחר ש-7.9% מהבדיקות חזרו חיוביות. עלייה מתונה במספר החולים שבמצב קשה. מקדם ההדבקה עלה זה היום העשירי ברציפות והגיע ל-1.99

בווידאו: בנט מעדכן בבית החולים שיבא על תוצאות המחקר בחיסון הרביעי/מערכת וואלה!

16,115 בני אדם אובחנו מאומתים לנגיף הקורונה בישראל ביממה האחרונה - כך עולה היום (חמישי) מנתוני משרד הבריאות. אחוז המאומתים מבין כלל הנבדקים אתמול עומד על 7.89% ומקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והגיע ל-1.99.

עלייה קלה נרשמה גם במספר החולים הקשים שמספרם 134. מתוכם, 41 מחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים מפרוץ המגפה עומד על 8,253 בני אדם.

מספר החולים הפעילים 72,034, עלייה של 2,090 מחצות. כמו כן נרשמה עליה במספר המאומתים, לאחר שאתמול אובחנו 12,590 חולי קורונה וביום קודם, 10,952 בני אדם.

מחלקת קורונה בחניון התת קרקעי ,בית חולים בילינסון, פתח תקווה, 5 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה בבלינסון/ראובן קסטרו

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תקפה היום בחריפות את התנהלות משרד הבריאות בנושא בדיקות אנטיגן בבתי הספר ואמרה כי הוא "יוצר כאוס גם במערכת החינוך. לא נאפשר לו לגרור את מערכת החינוך לאנדרלמוסיה".

משרד החינוך הורה הלילה למנהלי בתי הספר להמתין עם תחילת מבצע בדיקות האנטיגן בבתי הספר היסודיים. זאת, בניגוד להודעת משרד הבריאות, לפיה החל מהבוקר יבצעו נאמני הקורונה את הבדיקות המהירות לתלמידים וצוותי הוראה שנחשפו לאדם מאומת. "ההחלטה בנושא לא תואמה עם משרד החינוך, ולא כללה נוהל משפטי מסודר", נכתב בהודעת המשרד.

על פי הודעת השרה שאשא ביטון, לאחר בקשת משרד החינוך לערוך בדיקות בבתי הספר, הודיע משרד הבריאות כי לשם קידום הנושא, הוא נדרש להכין נוהל מסודר. "עד לאתמול בערב משרד הבריאות לא היה ערוך עם נוהל לשם ביצוע הבדיקות בתוך בתי הספר. הוא הודיע על כך למשרד החינוך. על אף זאת ובכל זאת, הוא בחר בשעות הערב להוציא הודעה לתקשורת, כשהוא יודע שאין הוא ערוך עם הנוהל", נכתב בהודעת השרה.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות הכריז על בדיקות בבתי הספר; שאשא ביטון: "יוצר כאוס במערכת החינוך"

לכתבה המלאה
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון במסע"ת חשיפת רפורמת הגיל-הרך, כנסת, 5 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שרת החינוך שאשא ביטון/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול בערב הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ על מתווה בדיקות קורונה חדש שייכנס לתוקף ביום שישי. על פי המתווה, בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון שנחשפו לחולה יבצעו בדיקת PCR, ואילו מחוסנים יערכו בדיקות אנטיגן ביתיות. לא מחוסנים מתחת לגיל 60 יערכו בדיקת אנטיגן מפוקחת, ולא ביתית. הבדיקות הביתיות לא יהיו במימון המדינה.

על פי המתווה, מחוסנים שיצאו חיוביים בבדיקה, ישהו בבידוד של עשרה ימים, עם אופציה להשתחרר ממנו רק באישור רופא. לא מחוסנים ישהו בבידוד של שבוע גם במקרה של תוצאה שלילית בבדיקה, עם שחרור בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקה שלילית שבוצעה ביום האחרון לבידוד.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully