וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוטיבציה הולכת וגדלה": הגיוס הקרבי באוגוסט - מהגדולים בשנים האחרונות

20.8.2021 / 21:15

לדברי מפקד בסיס האימונים של חטיבת הנח"ל, סא"ל ורנר, היקף הגיוס גדל משמעותית. בשיחה עם וואלה!, מספר ורנר על הליך קליטת המתגייסים החדשים, הכולל הכשרה ללחימה בשיטות מתקדמות, בקרת איכות המזון, התעסקות עם אישור גידול הזקנים וכן גמילת הטירונים משימוש בטלפונים

מחזור הגיוס הקרבי באוגוסט 2021 הפך לאחד הגדולים של השנים האחרונות, לאחר שצה"ל הוסיף פלוגת תקיפה לכל גדודי החי"ר. בתוך כך, מפקד בסיס האימונים של חטיבת הנח"ל סגן אלוף גיל ורנר מספר בריאיון לוואלה! כי רמת המוטיבציה לשרת בחטיבות החי"ר נמצאת "בעלייה מתונה ועקבית", ומפרט על קליטת המתגייסים החדשים.

"המוטיבציה הולכת וגדלה לפי נתוני מיטב. במחזור הנוכחי הצטרפו לכלל חטיבות החי"ר פלוגות חשיפה-תקיפה (לוחמים שתפקידם לאתר ולתקוף אויב נסתר במבנים, מנהרות וסבך - א"ב)". הוא מוסיף כי היקף הגיוס לחי"ר ולנח"ל בפרט גדל בהשוואה לשנה שעברה, ללא פגיעה במוטיבציה.

ורנר עוד מספר כי הליך הכשרת הטירונים ללחימה מתחיל שבועיים אחרי קליטתם בבסיס האימונים החטיבתי (בא"ח), זאת באמצעות שיטות הדרכה מתקדמות ויכולת הלמידה המהירה של בני הנוער. כך המתגייסים החדשים לומדים נושאים שבעבר היו נלמדים בשלב האחרון של המסלול הלוחם, בהם ירי לעבר מטרות בתנועה ולחימה בשטח בנוי במתאר לבנון ועזה.

מג״ד בא״ח נח״ל, סא״ל גיל ורנר. דובר צה"ל
"אין פגיעה במוטיבציה", סא"ל גיל ורנר/דובר צה"ל

לדברי סא"ל ורנר, הסימולטורים מאפשרים למפקדים לאמן בצורה מדויקת יותר, ובאופן שמאפשר לעקוב אחרי תהליך ההכשרה של כל חייל. במהלך האימונים, החיילים בין היתר יורים לעבר מטרות נעות ב-220 מעלות, או קרב מגע עם בובה וסנסורים שמודדים את עוצמת המכות.

באשר לבקרת איכות המזון הצה"לי, שעלה לאחרונה לכותרות, ורנר אומר כי המזון הוא "עיסוק מפקדים. אני ברמה האישית מתעסק באיך ומה החייל אוכל. יחד עם הכושר הגופני, הטיפול הרפואי, שעות השינה, זה הכול אותו עולם של בניית גוף הלוחם".

לדבריו, הסקרים מעידים על מצב טוב, אך הוא מציין כי ישנה עירנות בבסיס האימונים לשיח התקשורתי, וכן כי שמים דגש על נראות המזון. "גם תזונאית של פיקוד דרום מלווה את התהליך. כל ארוחה מצולמת כדי כדי שתהיה בקרה על הכמות ואיך הדברים מוגשים. יש חשיבות לנראות, איך זה נראה בשטח. אנחנו בבקרה צמודה". ורנר עוד הבהיר כי מקפידים על שבע שעות השינה המטכ"ליות וכי "כולם ישנים במבנים ממוזגים".

מח״ט נח״ל, אל״ם ישראל שומר מדבר עם הטירונים שהתגייסו  בבא״ח, אוגוסט 2021. דובר צה"ל
מח"ט הנח"ל אלוף משנה ישראל שומר בשיחה עם הטירונים/דובר צה"ל

"אין עניין של לגמול את החייל מטלפון, אלא לעשות הכשרה איכותית של החייל לקרב", הוא מספר על נושא השימוש המרובה של בני הנוער בטלפונים הניידים. "במהלך היום, מהבוקר עד הערב החייל עובר תכנים גבוהים כדי להביא אותו מוכן לשדה הקרב. זו המטרה. בתוך התהליך הזה החייל לא נמצא עם טלפון. יש לו שעה ביום בסוף היום עם סלולר".

"עשיתי סקר על השימוש כדי להבין איך החיילים תופסים את נושא הסלולר. החיילים טוענים כי אי שימוש בסלולר תורם להם לריכוז ולהכשרה הקרבית. זה שימח אותי לראות אותי שבהם רוצים להתרכז בהכשרה", אומר מפקד הבסיס.

גיוס לוחמים קיץ 12 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"כל חייל הוא עולם, אני לא מסתכל עליהם כמסגרת". גיוס לוחמים, 12 באוגוסט/ראובן קסטרו

נושא נוסף המעורר ויכוח הוא אישור גידול הזקנים בצה"ל: "אני עובד לפי הנוהל הצבאי, לפיו חודש מתחילת שירות החייל - מסתיים תהליך אישור או אי אישור של בקשת החייל לזקן. הבקשה נשקלת מול שלוש אפשרויות: בקשה אישית, פטור רפואי או דתי. לוקחים הכול, שוקלים היטב ומודיעים לחייל האם הוא זכאי או לא". עם זאת, הוא מדגיש כי "היו אירועים חריגים. לפני כמחזור היו כמה אישורים פרטניים שאבדו. הנושא טופל. כל חייל הוא עולם, אני לא מסתכל עליהם כמסגרת".

בווידאו: מתגייסים מחזור אוגוסט 2021 בבקו"ם/צילום: ראובן קסטרו

על ההתמודדות עם נגיף הקורונה בבסיס, ורנר אומר כי לפי שעה התגלו חמישה חיילים מאומתים בבסיס, וכן כי חייל אחד בבידוד בביתו ו-50 חיילים בשלב זה מבודדים משאר החיילים בתוך הבסיס.

"ביצענו בדיקה פרטנית של כלל המתגייסים בנושא התו הירוק ותעודת מתחסן לוודא כי אכן מחוסנים.
לאחר מכן אנחנו מבצעים 'קלירנס' של החיילים בימים הראשונים, לראות מגעים מהאזרחות שהחיילים עדיין מושכים - מי שנדרש לבדיקה נשלח לבדיקת מטוש", הוא מפרט על מאמצי בלימת התפשטות הווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully