וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים: הרצוג ימריא במהלך השבוע לטורקיה וייפגש עם ארדואן

ביום רביעי ייצא הנשיא הרצוג לפגישות באנקרה ובאיסטנבול, בביקור הרשמי הראשון בטורקיה של מנהיג ישראלי מאז 2008. במהלך הביקור הרצוג ייפגש עם חברי הקהילה היהודית וידון עם ארדואן ביחסים בין המדינות ובהגברת שיתופי הפעולה בין המדינות והעמים

בווידאו: הנשיא הרצוג סגר מעגל עם ננסי פלוסי/צילום: לעמ

הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ייצאו ביום רביעי, 9 במרץ 2022, לביקור רשמי בטורקיה, בהזמנת הנשיא רג'יפ טייפ ארדואן. הנשיא יבקר באנקרה, שם יתקבל בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמונו של נשיא טורקיה, ובאיסטנבול - שם ייפגש עם חברי הקהילה היהודית.

הרצוג הוא המנהיג הישראלי הראשון שיבקר בטורקיה מאז שנת 2008, והנשיא הישראלי הראשון שמבקר במדינה מאז 2003. עם כניסת נשיא המדינה לתפקידו, התקשר נשיא טורקיה לברכו, שיחה שהובילה לחידוש השיח בין המדינות אחרי שנים של נתק.

בביקור, המתואם עם ראש הממשלה, שר החוץ ומשרדיהם, ידונו המנהיגים ביחסים בין המדינות ובפוטנציאל להגברת שיתופי הפעולה בנושאים שונים בין המדינות ובין העמים.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג 7 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"דף חדש". הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבוע שעבר הרצוג טס לביקורים ממלכתיים ביוון ובקפריסין, בהזמנת נשיאי שתי המדינות. הביקורים נועדו להעביר מסר על חשיבות היחסים עם שתי המדינות, למרות שיקום הקשר עם טורקיה. לפי גורמים מדיניים, הטורקים עודכנו מראש על כוונתו של הרצוג לבקר ביוון וקפריסין ואף בירכו על כך.

ארדואן הודיע לפני כחודש באופן חד-צדדי כי הנשיא הרצוג יגיע לביקור במדינתו עד אמצע פברואר. הוא הגדיר את הביקור המתוכנן כ"דף חדש" שיפתחו שתי המדינות. ההכרזה מגיעה לאחר ששבוע לפני כן חשף ארדואן במסיבת עיתונאים כי מתקיימים מגעים עם הרצוג בעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully