וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בפגישה עם נשיאת יוון: "חש הבוקר עצב רב מחשש לטרגדיה הומניטרית"

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 12:05

במהלך הביקור שיימשך כיממה, נשיא המדינה צפוי להיפגש עם נשיאת יוון, ראש הממשלה ובכירים נוספים ובהמשך צפוי לבקר בקפריסין. הביקור מגיע לפני ביקורו המתוכנן של הנשיא בטורקיה, ונועד להעביר מסר על חשיבות היחסים עם יוון המדינות למרות שיקום הקשר עם טורקיה

בווידאו: הנשיא הרצוג סגר מעגל עם ננסי פלוסי/צילום: לעמ

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (חמישי) לביקור ממלכתי של יום אחד ביוון, במסגרתו הוא צפוי להיפגש עם נשיאת יוון, ראש הממשלה ובכירים נוספים.

הרצוג אמר בפתח פגישתו עם נשיאת יוון קתרינה סקלארופולו כי "זהו רגע היסטורי מורכב מאוד וגם אני חש הבוקר עצב רב מחשש לטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים משפע ואני מתפלל לכך שהשלום יחזור בעימות הזה בין ישראל אוקראינה. ישראל תומכת בשליטת הטריטוריאלית של אוקראינה, אני שב וקורא לאזרחים הישראליים לחזור לישראל מיד דרך המעברים היבשתיים, נציע כל שיתוף פעולה הומניטרי אפשרי לממשלה באוקראינה".

סקלארופולו בירכה על הגעתו של הרצוג ואמרה כי "האמת היא שהמצב היום שונה לגמרי כי היום בבוקר מוקדם הרוסים נכנסו למדינה עצמאית חופשית. רוסיה עושה דברים נגד השלום ואין לה הזכות לעשות זאת. ההתקפה הזו יכולה להביא את המצב באירופה לתוהו ובוהו. יש אנשים שאומרים שזה יכול לגרום למלחמה מהגדולות בעת הזו. הלב שלנו עם העם האוקראיני שכרגע סובל, מקווה מאוד שלא יהיו קורבנות בסכסוך הזה ולסוף רוסיה תצא מאוקראינה. אנחנו צריכים אירופה מאוחדת כי אסור לאירופה לחזור למאה ה-19".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממריא ליוון, 24 בפברואר, 2022. טל שלו, מערכת וואלה!
הרצוג, הבוקר/מערכת וואלה!, טל שלו

לאחר מכן, הרצוג נפגש עם ראש הממשלה של יוון קיריאקיס מיצוקטיס ואמר לו כי הוא מאוד מודאג "מהטרגדיה ההומניטרית שתפגע בכל כך הרבה חפים מפשע ואני מתפלל שכל הצדדים המעורבים ישבו וידברו למשא ומתן. המסר שלי לאזור הוא שכל העמים וכל הדתות יכולים לחיות יחד בשלום ושגשוג. המשבר של היום רק מראה כמה צריך לעבוד ביחד. באתי כדי להפגין ידידות וכבוד ליוון".

בנושא משבר האקלים אמר הנשיא כי "מערכת היחסים בין ישראל ויוון הולכת ומתחזקת. אנחנו יכולים לחלוק ביחד ניסיון וידע בנושאים של האקלים ושל ביטחון אזורי".

מיצוטקיס אמר להרצוג כי "לצערנו הביקור שלך נפל על המעשה חסר התקדים של רוסיה שמפרה את הריבונות של אוקראינה. אני מגנה זאת בצורה החזקה ביותר. כוחות רוסיה צריכים להתרחק מהשטח האוקראיני וזו הפרה בוטה של החוק הבינלאומי".

הנשיא יצחק הרצוג בפגישה נשיאת יוון קתרינה סקלארופולו, אתונה, 24 בפברואר 2022. טל שלו
הרצוג בפגישה עם נשיאת יוון/טל שלו

הביקור הוא הביקור הראשון מבין שלושה שהרצוג יקיים בשבועות הקרובים כחלק מההתחממות היחסים עם טורקיה. הנשיא הקדים את ביקורו המתוכנן באנקרה בתחילת החודש הבא בשני ביקורים ביוון ובקפריסין, עמם ישראל טיפחה ציר אסטרטגי בעשור האחרון במזרח הים התיכון, שנולדה ברקע הידרדרות היחסים של ישראל עם טורקיה אחרי משט המרמרה והמתיחות המשותפת לשלושת המדינות מולה.

הביקורים של הרצוג נועדו להעביר מסר על החשיבות שישראל רואה בהמשך חיזוק הקשרים עם יוון וקפריסין וכי שיקום היחסים עם טורקיה לא יבוא על חשבונן, ויעסקו בנושאים של חיזוק שיתוף הפעולה האזורי, במיוחד בנושאי אקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully