וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכין את הקרקע: הרצוג יטוס בסוף השבוע ליוון וקפריסין - לקראת ביקורו בטורקיה

20.2.2022 / 15:00

ביוון ייפגש הנשיא עם הנשיאה סקלארופולו, ראש הממשלה מיצוטאקיס ובכירים נוספים, ובקפריסין עם הנשיא אנסטיסיאדס. זאת, בכדי להעביר מסר על חשיבות היחסים עם שתי המדינות למרות שיקום הקשר עם טורקיה ובטרם הפגישה המתוכננת עם ארדואן. "מקיימים ברית יציבות בים התיכון"

בווידאו: הנשיא הרצוג סגר מעגל עם ננסי פלוסי/צילום: לעמ

נשיא המדינה יצחק הרצוג יטוס ייצא חמישי לביקורים ממלכתיים ביוון ובקפריסין בהזמנת נשיאי שתי המדינות. הביקורים ייערכו לפני ביקורו המתוכנן של הנשיא בטורקיה, ונועדו להעביר מסר על חשיבות היחסים עם שתי המדינות למרות שיקום הקשר עם טורקיה.לפי גורמים מדיניים, הטורקים עודכנו מראש על כוונתו של הרצוג לבקר ביוון וקפריסין ואף בירכו על כך.

תחילה הרצוג יטוס ליוון וייפגש עם הנשיאה קתרינה סקלארופולו, ראש הממשל קיריאקוס מיצוטאקיס, נשיא הפרלמנט, יו"ר האופוזיציה ונציגי הקהילה היהודית. בשבוע הבא יבקר בקפריסין וייפגש עם הנשיא ניקוס אנסטיסיאדס. הרצוג אמר היום (ראשון) לקראת הביקורים כי "ישראל, יוון וקפריסין מקיימות ברית של יציבות בים התיכון. ביקוריי הממלכתיים משקפים את החברות העמוקה בין העמים ואת השותפות האסטרטגית שלנו, שבאה לידי ביטוי בין היתר בשיחות רציפות אותן אני מקיים מיום שהתחלתי לכהן כנשיא המדינה".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג 7 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הנשיא הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל

הרצוג שוחח לפני כשבועיים עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על האפשרות שיקיימו פגישה רשמית בקרוב. השיחה, שדבר קיומה אושר באופן חריג בהודעה רשמית מבית הנשיא, התקיימה על רקע הידבקותו של ארדואן בקורונה ואיחולי ההחלמה של הרצוג. "נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ואיחל לו בריאות ורפואה שלמה לאחר שנדבק בקורונה", נמסר מבית הנשיא. "נשיא טורקיה הודה לנשיא על ההתעניינות בשלומו. בשיחתם שוחחו השניים על האפשרות שייפגשו בקרוב".

ארדואן הודיע לפני כחודש באופן חד-צדדי כי הנשיא הרצוג יגיע לביקור במדינתו עד אמצע פברואר. הוא הגדיר את הביקור המתוכנן כ"דף חדש" שיפתחו שתי המדינות. ההכרזה מגיעה לאחר ששבוע לפני כן חשף ארדואן במסיבת עיתונאים כי מתקיימים מגעים עם הרצוג בעניין זה. גם בפעם הזו, כמו בפעם הקודמת, בבית הנשיא סירבו להתייחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully