וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג שוחח עם ארדואן: השניים דנו באפשרות להיפגש בקרוב

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 20:33

זו הפעם הראשונה שבית הנשיא מאשר רשמית את האפשרות לפגישה בין שני המנהיגים. היא התקיימה על רקע הידבקותו של ארדואן בקורונה ואיחולי ההחלמה של הרצוג

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב (ראשון) עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על האפשרות שיקיימו פגישה רשמית בקרוב. השיחה, שדבר קיומה אושר באופן חריג בהודעה רשמית מבית הנשיא, התקיימה על רקע הידבקותו של ארדואן בקורונה ואיחולי ההחלמה של הרצוג.

"נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ואיחל לו בריאות ורפואה שלמה לאחר שנדבק בקורונה", נמסר מבית הנשיא. "נשיא טורקיה הודה לנשיא על ההתעניינות בשלומו. בשיחתם שוחחו השניים על האפשרות שייפגשו בקרוב".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אחרי נאום בפרלמנט של אלבניה בבירה טירנה, 17 בינואר 2022. רויטרס
ארדואן/רויטרס

ארדואן הודיע לפני כשבועיים באופן חד-צדדי כי הנשיא הרצוג יגיע לביקור במדינתו עד אמצע פברואר. הוא הגדיר את הביקור המתוכנן כ"דף חדש" שיפתחו שתי המדינות. ההכרזה מגיעה לאחר ששבוע לפני כן חשף ארדואן במסיבת עיתונאים כי מתקיימים מגעים עם הרצוג בעניין זה. גם בפעם הזו, כמו בפעם הקודמת, בבית הנשיא סירבו להתייחס.

במסיבת העיתונאים לפני כשלושה שבועות ציין ארדואן כי הרצוג עשוי לבקר בקרוב בטורקיה. הוא אמר את הדברים כמה שעות אחרי שהביע פעם נוספת רצון בשיפור היחסים עם ישראל ואף הציע להעביר גז ישראלי לאירופה דרך שטח טורקיה.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג 7 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל

בבית הנשיא סירבו להתייחס לאחר מכאן לדבריו של ארדואן. עם זאת, בכיר ישראלי הדגיש כי ארדואן אמר להרצוג בשיחת הטלפון הזו כי הוא ישמח אם הוא יבקר בטורקיה. באותו זמן ציין הבכיר כי טרם נקבע מועד לביקור כזה. בכל מקרה, הוא הבהיר כי לא תהיה כל פגיעה ביחסים האסטרטגיים של ישראל עם יוון וקפריסין, שם מודאגים מניסיונות ההתקרבות של טורקיה לישראל על חשבונם.

ארדואן מחזר אחרי ישראל בחודשים האחרונים ומשתמש בהרצוג כערוץ הקשר המרכזי. השניים שוחחו במשך כ-40 דקות מיד אחרי כניסתו של הרצוג לתפקידו, וארדואן אף התקשר אליו שוב כדי לנחם אותו על מות אימו לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully