וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים בת"א נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 5.3.2022 / 21:03

"אנחנו צריכים שלום", "תומכים באוקראינה" ו"לא לדיקטטורה של פוטין" - מאות החלו בצעדת מחאה מכיכר הבימה בתל אביב אל שגרירות רוסיה בעיר, כדי להפגין את תמיכתם באוקראינה ולקרוא לרוסיה לחדול את המלחמה. במקביל, כ-100 מפגינים מול ביתו של רה"מ בנט ברעננה

מאות מפגינים בתל אביב (צילום: יותם רונן)

LIVE

מאות החלו בצעדת מחאה הערב (שבת) מכיכר הבימה בתל אביב אל שגרירות רוסיה בעיר, כדי להפגין את תמיכתם באוקראינה ולקרוא לרוסיה לחדול את המלחמה. במקביל, כמאה מפגינים נגד הפלישה לאוקראינה הגיעו לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה.

בדומה למחאות הקודמות, המפגינים מניפים שלטים שמשווים את פוטין להיטלר. על השלטים נכתב בין היתר "ישראל השמיעי קולך", "ארורים העומדים מנגד" ו"לעצור את המלחמה". המפגינים קוראים "פוטין פאשיסט" ו"פוטין לכלא".

"באנו כדי לתמוך באים האוקראיני אנחנו גאורגים במקור. גם אנחנו עברנו מלחמה עם רוסיה ואנחנו יודעים מה זה. עושים מה שאנחנו יכולים", אמרו המפגינים נסטור וגיאורגי.

"באנו כדי לתמוך באוקראינה", סיפרו שלושה חברים: ניקיטה שנולד ברוסיה ומריה וויקטוריה, שנולדו באוקראינה. "אני מרוסיה ואני נגד המלחמה והאיש הזה פוטין", אמר ניקיטה. "זה הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות כדי להפסיק את המלחמה. המשפחה שלנו גרה בניקולאייב וחרסון ולא יוצאת מהבית", הוסיפו ויקטוריה ומריה.

הפגנת תמיכה באוקראינה
בתל אביב 5 במרץ 2022. אבשלום ששוני, מעריב
הפגנת תמיכה באוקראינה בתל אביב, הערב/מעריב, אבשלום ששוני
הפגנת תמיכה באוקראינה
בתל אביב 3 במרץ 2022. אבשלום ששוני, מעריב
הפגנת תמיכה באוקראינה בתל אביב, הערב/מעריב, אבשלום ששוני
הפגנת תמיכה באוקראינה
בתל אביב 3 במרץ 2022. אבשלום ששוני, מעריב
מאות מפגינים בתל אביב, הערב/מעריב, אבשלום ששוני
הפגנת תמיכה באוקראינה מול שגרירות רוסיה בתל אביב, 5 במרץ 2022. בן כהן, אתר רשמי
מאות מפגינים בתל אביב, הערב/אתר רשמי, בן כהן

בנט נפגש היום עם הנשיא פוטין במוסקבה, והשניים נדונו למשך יותר משעתיים וחצי. במהלך השבת, בנט יצא בחשאי למוסקבה ודן עם פוטין בלחימה באוקראינה ובאפשרות להשגת הפסקת אש. בכיר ישראלי אמר כי לשכת ראש הממשלה עדכנה מראש את הבית הלבן בנסיעתו של בנט למוסקבה.

הלחימה המשיכה גם היום באוקראינה, היום העשירי למלחמה. בשעות הבוקר המוקדמות עיר הנמל מריופול כותרה על ידי הכוחות הרוסים. רוסיה הכריזה על הפסקת אש זמנית למשך חמש שעות מהשעה 09:00, כדי לאפשר מסדרונות הומניטריים מתוך הערים האוקראיניות וולנובאחה ומריופול. עם זאת, האוקראינים דיווחו כי רוסיה המשיכה להפגיז בזמן הפסקת האש, וקראו לאזרחים להישאר במקלטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully