וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר רוסיה בישראל: הטענות שהפצצנו את באבי יאר - פייק ניוז

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 14:45

השגריר טען שיש "גל של פייק ניוז מצד התקשורת שמנסה להציג את רוסיה ואת הנשיא פוטין בצורה מפלצתית". אמש הנשיא זלנסקי האשים את רוסיה בפגיעה באתר ההנצחה לעשרות אלפי היהודים שנטבחו על ידי הנאצים. בישראל גינו את הפגיעה, אך נמנעו מלמתוח ביקורת ישירה על רוסיה

בווידאו: תיעוד של פגיעה במגדל הטלוויזיה של קייב/תיעוד ברשתות חברתיות

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, הכחיש היום (חמישי) את טענותיו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לפיהן צבא רוסיה הפציץ את אתר ההנצחה לטבח באבי יאר בהפגזה על הבירה קייב. "פייק ניוז", טען. "למרות הטענות של נשיא אוקראינה, לא נגרם נזק לאנדרטה".

ויקטורוב טען שיש "גל של פייק ניוז מצד התקשורת, שמנסה להציג את מדיניות רוסיה ואת הנשיא שלנו בצורה מפלצתית. מסיתים נגד רוסיה בכל העולם", אמר. "כל דבר שאנחנו אומרים ישר טוענים שזו תעמולה". בנוסף, אמר שברוסיה לא מעוניינים לכבוש את אוקראינה, "אלא רק פועלים נגד מי שלקח את אוקראינה בת ערובה".

השגריר ביקש מממשלת ישראל לבחון אם המאמצים של שגרירות אוקראינה בישראל לגייס מתנדבים ללחימה "לא מהווה הפרה של החוק הישראלי או של התחייבויותיה הבינלאומיות של ישראל". בנוסף, התייחס להשפעות המלחמה על סוריה ואמר כי "זה אינטרס משותף של רוסיה וישראל להמשיך במנגנון התיאום בסוריה".

פיצוץ סמוך למגדל הטלוויזיה בקייב 1 במרץ 2022. רויטרס
"פייק ניוז". פיצוך סמוך למגדל הטלוויזיה בקייב/רויטרס

אמש, נשיא אוקראינה האשים את רוסיה בפגיעה באתר ההנצחה. האוקראינים טוענים כי הייתה פגיעה באתר ההנצחה לעשרות אלפי היהודים שנטבחו על ידי הנאצים ומשתפי פעולה אוקראינים במלחמת העולם השנייה, בעת ההפגזה של מגדל הטלוויזיה. לפחות חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה זו, לפי רשויות החירום בעיר. "התקיפה הזו מוכיחה שעבור אנשים רבים ברוסיה קייב שלנו זרה לחלוטין", אמר זלנסקי. "לכולם יש פקודות למחוק את ההיסטוריה שלנו, למחוק את המדינה שלנו, למחוק את כולנו".

בעקבות טענות אוקראינה בישראל גינו את הפגיעה באתר ההנצחה, אך נמנעו מלמתוח ביקורת ישירה על רוסיה. "אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר", אמר שר החוץ יאיר לפיד, שציין כי שגריר ישראל בקייב נמצא בקשר עם הנהלת האתר ויסייע לתיקון הנזק כשיתאפשר זאת. "אנו ממשיכים לעקוב אחרי האירועים ומביעים את צערנו על הפגיעה בחיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully