וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של קייב חולץ מאוקראינה: "עוזב בתחושות כבדות"

בתום לילה ארוך, הרב יונתן בנימין מרקוביץ' הצליח לצאת מהמדינה, והוא בדרכו לחבור לפליטים יהודים נוספים בעיר שהתרכזו בבודפשט. זאת, לאחר שהרשויות האוקראיניות האמינו כי נשקפת לו ולמשפחתו סכנה מיידית. "עד עכשיו אני לא יודע אם פעלתי נכון. קשה לי עם ההחלטה"

בווידאו: תורים ארוכים בסופרים בקייב - המדפים מתרוקנים/צילום: רויטרס

הרב הראשי של קייב, יונתן בנימין מרקוביץ' ובני משפחתו חולצו הלילה (שלישי) בשלום מאוקראינה, יחד עם עוד כ-15 יהודים. הרב סיפר כי בדרך ראה "הרבה אוקראינים שיהיו נכונים להגן על המולדת", ומסר ליהודי קייב: "אתם בראש מעייני, אמשיך לדאוג לכם".

הרב ימשיך בדרכו אל עבר העיירה ההונגרית דוברוצן, ומשם לבודפשט - שם יחבור ליהודי קייב שכבר הגיעו לבירת הונגריה. "זה היה לא ייאמן, לקח לנו 14 שעות לעבור דרך שלאנשים אורכת עכשיו מספר ימים", סיפר מרקוביץ' על הלילה הארוך, "במעבר הגבול עצמו חיכינו 'רק' 3 שעות. בבוקר כשפתחו ב-09:00 את השער לרומניה - מיד העבירו אותנו".

הרב יונתן בנימין מרקוביץ', רבה הראשי של קייב, יחד עם היהודים שחולצו מהעיר. 1 במרץ 2022. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הרב יונתן בנימין מרקוביץ', יחד יהודים נוספים שחולצו מהעיר/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הרב הסביר כי קייב מכותרת ונצורה כמעט לגמרי. "הרוסים מונעים כניסת משאיות מזון ודלק ולכן מורגש מחסור חמור", אמר. "עזבתי ברגשות מעורבים ותחושות כבדות. עד עכשיו אני לא יודע אם עשיתי נכון. קשה לי עם ההחלטה. ברור ששכלית עשיתי מה שנאמר לי שנכון לעשות לבטחונם של הקהילה, המשפחה ועצמי, ושלפי מי שהזהיר אותי נשקפה לכולנו סכנה. אבל ההרגשה בלב נותרת קשה".

הוצאתו של הרב מהעיר והמדינה נדרשה, לטעמם של שירותי הבטחון של אוקראינה, בשל סכנה מיידית שנשקפה לו ולמשפחתו. זאת, בגלל חשש מפני משתפי פעולה צ'צ'נים ושכירי חרב שלחמו בסוריה, המסתננים לעיר קייב כדי לעורר פחד ואימה בקרב האוכלוסיה האזרחית, ומנסים לפורר אותה לקראת השתלטות רוסיה על העיר.

עוד בוואלה!

הרב הראשי של קייב לוואלה!: הקהילה היהודית נערכת למצב חירום, אוגרים מזרנים ומזון בבית הכנסת

לכתבה המלאה
הרב הראשי של קייב יונתן בנימין מרקוביץ'. JCC קייב, אתר רשמי
״עזבתי ברגשות מעורבים ותחושות כבדות"/אתר רשמי, JCC קייב

מרקוביץ' סיפר כי לא נתקל בכוחות הרוסים בדרכו מערבה. לעומת זאת, אמר, "ראינו הרבה אוקראינים שיהיו נכונים לעשות כל מה שצריך כדי להגן על המולדת שלהם".

לצד זאת, הרב של קייב פנה ליהודי עירו, והבטיח להמשיך לפעול עבורם. "אתם לגמרי בראש מעייני, אמשיך לדאוג לכם", אמר. "אעשה כל שביכולתי [לסייע] לביטחונכם, שלא תהיו בלחץ ושלא תרעבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully