וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרו, הכו ודחפו: גננות "הלולי של אורלי" בפ"ת הואשמו בגין התעללות בפעוטות

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 11:55

האם והבת, הגננות אורלי ודניאל לייבוביץ', הואשמו במאות סעיפים של התעללות בילדים בגן - בין היתר מכות, דחיפות, קשירות הפעוטות לשעות ארוכות והשארתם מחוץ לגן ללא השגחה. מחוץ לבית המשפט הפגינו הורים לילדים בגן: "אמא ואבא תצילו אותי"

בווידאו: הורים הפגינו מחוץ לבית המשפט בזמן הגשת כתב אישום הגד הגננות מהפעוטון "הלולי של אורלי" מפתח תקווה/צילום: ניב אהרונסון

הגננות המתעללות ממעון "הלולי של אורלי" בפתח תקווה הואשמו הבוקר (שני) בגין התעללות בפעוטות ותקיפת חסר ישע. בכתבי האישום שהוגשו על ידי פרקליטות מחוז מרכז מפורטים מאות סעיפים של התעללות בילדים בגן - בין היתר מכות, דחיפות וקשירות הפעוטות לשעות ארוכות.

מכתב האישום עלה כי הגננות הרימו תינוקות בחולצתם והניפו אותם באוויר, הכו אותם בחוזקה, דחפו ומשכו את הפעוטות, הותירו אותם קשורים לטרמפולינה או למיטה ואף הוציאו אותם מהגן והותירו אותם ללא השגחה. האם הייתה עדה למעשי אלימות רבים של בתה, והסתירה זאת מהורי הפעוטות.

בית המשפט קבע כי האם והבת, הגננות אורלי ודניאל לייבוביץ', ישיבו על כתב האישום ב-27 במרץ, ויישארו במעצר עד תום ההליכים, זאת בעקבות בקשת דחייה של הסנגוריות, כדי לצלם את חומר הראיות ולהתכונן לדיון.

מחוץ לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד מפגינים ההורים עם שלטים שעליהם כתבו בין היתר "התעללו בי ולא יכולתי לספר", "מכות ואיומים זה לא משחק ילדים" ו"אמא ואבא תצילו אותי", ומיצג בובות של תינוקות.

הפגנת הורים נגד הגננות ממעון ״הלולי של אורלי״ בפתח תקווה, אורלי דוידוביץ׳ ובתה דניאל ליבוביץ׳, בית המשפט המחוזי מרכז ,לוד, 28 בפברואר 2022. ניב אהרונסון
יותר מ-200 אירועי התעללות. מחאת ההורים בגן "הלולי של אורלי"/ניב אהרונסון

במקביל, הוגשה בקשת חילוט לדירה של אורלי, ממנה ניהלו את הגן. פרקליטה טלי קרת מסרה כי "כתב האישום מתאר אירועים קשים שהדעת של כל אדם נורמטיבי אינה סובלת - מעל 200 אירועי אלימות והתעללות, שנעשו במשך חודשיים על בסיס יומיומי, שיטתי, בפעוטות רכים שלא עשו דבר לאף אחד". לדבריה, "כואבת במיוחד העובדה שהדברים נעשו דווקא על ידי מי שהיו אמורות לדאוג לשלומם ולהגן עליהם".

הדס, סבתא לאחד הילדים, אמרה בדמעות: "נתתי בהם את האמון שלי, אורלי למה עשית לנו דבר כזה? למה פגעת לנו במשפחה? אני רק רוצה לדעת למה מגיע לנו דבר כזה ממך. אני מקווה שיהיה צדק".

טל מאיה וליאור עפרוני, אימהות לילדות בגן, אמרו כי "הבנו מהפרקליטות שיש יותר מ-200 מקרי תקיפה, ההאשמות מאוד חמורות. הפרקליטה אמרה שייתנו לנו לראות את הסרטונים כדי שנדע מה קרה שם, כרגע יש רק חמישה הורים שראו". טל סיפרה כי "לילדה שלי יש בסביבות 40 מקרים של תקיפה. היא בת שנה וחודשיים. המצלמות לא הטרידו אותן, יש יותר מקרי תקיפה כאן מאצל כרמל מעודה. אנחנו מבקשים מראש הממשלה שיתחיל להתעסק בנושא ולהחמיר את העונשים, זה לא הגיוני שכל פעם יש מישהי אחרת שעושה דברים יותר ויותר חמורים. צריך ביקורות פתע, אונליין, בדיקות לגננות וסייעות. גם אנחנו אמרנו שזה לא יקרה לנו".

דורית חזן, יו"ר ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית, קראה להכין תשתית להכשרה ובקרת מחנכות הגיל הרך. "יש להשית על אותן גננות את העונש המקסימלי למען יראו וייראו וזאת בכדי שהמתעללים הבאים יחשבו פעמיים לפני שהם יבצעו את זממם", מסרה. "אסור שדם תלמידנו יהיה הפקר בידי אנשים שאינם ראויים לכך".

חן קובריץ כהן, דוברת מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך המלווה את ההורים, הזכירה את פרשת כרמל מעודה. "שנתיים וחצי עברו ונראה כי מגיפת ההתעללות רק התעצמה", טענה. "מטה המאבק פועל ללא אות למיגור התופעה הבלתי נתפסת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully