וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צדק לילדים": הורים מחו מחוץ לדיון הארכת המעצר לחשודות בהתעללות בגן בפתח תקווה

אלון נעים

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 13:31

בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרן של מנהלת הגן "הלולי של אורלי" ובתה הגננת, אורלי דוידוביץ' ודניאל לייבוביץ', החשודות בפגיעה פיזית בילדי הגן. מנתוני המשטרה עולה כי ביום אחד התרחשו בגן יותר מעשר אירועי אלימות. ההורים הפגינו: "אתן תשלמו על מה שעשיתן"

בווידאו: מחאת הורים בארכת מעצר הגננת מהגן "הלולי של אורלי, בפתח תקווה/צילום: יותם רונן

בית המשפט השלום בפתח תקווה החליט היום (ראשון) להאריך את מעצרן של מנהלת גן "הלולי של אורלי" ושל בתה הגננת עד ליום חמישי החשודות בהתעללות בילדים. "עיינתי בחומר החקירה וצפיתי בסרטונים, ואני סבורה כי התשתית הראייתית הקושרת את החשודות למיוחס להם התעצמה בצורה משמעותית", נימקה השופטת דורית נוי סבן נימקה את החלטתה.

במהלך הדיון חשפה המשטרה נתונים לפיהם ביום אחד התרחשו יותר מעשר אירועי אלימות בגן בהנהלתן של אורלי ודניאל לייבוביץ'. עוד הוצגה בפני השופטת עדות של אישה המתגוררת בשכנות לגן ותיארה את ההתנהלות בגן - רעשים, קללות, ילדים בוכים וצרחות לא מן השגרה. "מתחילת החקירה היחידה החוקרת עובדת ימים כלילות", אמר נציג המשטרה בדיון. "יש עוד חקירות של סייעת שנשלחה למעצר בית, נזמן הורים נוספים לגביית עדויות. האם (אורלי - א"נ) ראתה בבירור את בתה (דניאל) תוקפת את הפעוטות ולא עשתה דבר".

מוקדם יותר מחו עשרות הורים מול בית המשפט בזמן הדיון בעניינן של החשודות. ההורים הניפו שלטים עם הכתובות "כשהדלתות נסגרות - המפלצות מתעוררות", וכן "התעללו בי ולא יכולתי לספר", וקראו קריאות כמו "צדק לילדים", "אבא, אמא - תצילו אותי", ו"בנט בנט תתעורר, ילדינו לא הפקר".

גן הילדים "הלולי של אורלי" בפתח תקווה בבעלות אורלי דוידוביץ ובתה דניאל לייבוביץ החשודות בהתעללות. ראובן קסטרו
גן הילדים "הלולי של אורלי" בפתח תקווה/ראובן קסטרו
החשד להתעללות בגן של "לולי" | מחאת הורים מול בית המשפט השלום, פ"ת. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
הפגנת ההורים מחוץ לבית משפט השלום, היום/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

המפגינים סיפרו כי המשטרה קראה לחלקם לצפות בסרטונים, בהם תועדה פגיעה בילדיהם. "ראיתי את הבת שלי יושבת בלול, והגננת דופקת את הראש שלה בדפנות", סיפרה אחת מהן.

"גברת אורלי וגברת דניאל - אתן תשלמו על מה שעשיתן לילדים שלנו", אמרה אחת המפגינות. "אנחנו מבקשים שהצדק ייעשה. לא ננוח, רוצים שמעצרה יוארך עד תום ההליכים, שבטעות לא ישחררו אותה למעצר בית. לא ננוח עד שהיא תשלם על ההטחות, ההתעללות, ההשפלות, על הדברים הנוראים שהם עשו להם. איך אפשר לעשות את זה לילדים. למה נתת לנו לעבור את הייסורים האלה? למה את גננת? תלכי תלכי. שאלוהים ישלם לך".

דניאל לייבוביץ'. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הגננת החשודה דניאל לייבוביץ'/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

"שוב אנחנו בפרשה מזעזעת", אומרת חן קובריץ כהן, דוברת מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך שמלווה את ההורים, "הטחות, משיכות בשיער, ילד הפוך בטרמפולינה דקות ארוכות, שוב פיזור אוכל על הרצפה. מה עוד צריך לקרות פה שהממשלה תתעורר ותשים סוף למגיפה הזו? רק מצלמות אונליין ישימו סוף למה שקורה פה".

על פי קובריץ, עורך דינן של החשודות ביקש בפתח הדיון להגביל את כניסת ההורים. "לא יעלה על הדעת שהורים יבחרו מי מהם ייכנס, ולכן התעקשתי כחלק ממטה המאבק שתהיה דממה באולם, ואני שמחה שגם עורך הדין וגם השופטת קיבלו זאת. זהו דיון ראשון של ההורים, קשה ומרסק, ואני שמחה שהאריכו את המעצר בעוד מספר ימים, לפחות עד שכל ההורים יוכלו לראות מה קרה לילדים שלהם כשהם היו תחת השגחה של אורלי ודניאל".

אורלי דוידוביץ. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
בעלת הגן החשודה, אורלי דוידוביץ'/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

החקירה נגד השתיים, אורלי דוידוביץ' ובתה ודניאל לייבוביץ', נפתחה עם קבלת תלונה מהוריה של אחת מילדות הגן, כבת שנתיים, שחשדו כי היא סובלת מהתעללות פיזית מצד האחראיות - שהביאה לדבריהם לשינוי התנהגותי מצד הילדה. אחרי שנאסף תיעוד ממצלמות הגן, אותרו כמה מקרים של אלימות קשה מאוד לכאורה מצד הגננת כלפי כמה ילדים במועדים שונים, ובכלל זה טלטול, משיכה בשיער, הטחה של הילדים ואלימות של ממש.

השתיים נעצרו ביום שלישי שעבר. בדיון הראשון, טען נציג המשטרה כי דוידוביץ' הודתה בחקירתה שהייתה עדה לכאורה לאלימות מצד בתה כלפי הילדים - ולא מנעה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully