וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הזהיר את שרי הממשלה: אל תסייעו לאוליגרכים רוסים

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 10:15

בישיבת הממשלה אתמול אמר לפיד לשרים כי הם עלולים לקבל פניות מאוליגרכים רוסים ממוצא יהודי שאולי הוטלו עליהם סנקציות או שיוטלו עליהם בעתיד. "אל תתחייבו לשום דבר. זה עלול לגרום נזק מדיני. תגידו שאין לכם איך לעזור ותפנו אותם למשרד החוץ", הדגיש לפיד בפני השרים

בווידאו: רה"מ מסביר על הסיוע ההומינטרי שישראל תשלח לאוקראינה/מערכת וואלה!

שר החוץ יאיר לפיד הזהיר את שרי הממשלה בישיבה אתמול (ראשון) לא לסייע לאוליגרכים רוסים ממוצא יהודי, מחשש שאלה נמצאים תחת סנקציות בינלאומיות או שעוד יוטלו עליהם סנקציות כאלה בעתיד - כך לפי שלושה שרים שהשתתפו בישיבה.

הסנקציות האמריקניות והאירופיות נגד רוסיה שמו להן למטרה גם אוליגרכים שמקורבים לנשיא פוטין. בכירים בבית הלבן אף אמרו בימים האחרונים כי יוקם צוות משימה בינלאומי שתפקידו לאתר נכסים וכספים של אותם אוליגרכים ולדרוש ממדינות להקפיא אותם.

אוליגרכים רוסים רבים מחזיקים בישראל עסקים, כספים ונכסים. חלק מאותם אוליגרכים הם יריבים של פוטין, אך חלקם בני ברית שלו ומקורבים אליו. דבריו של לפיד בישיבת הממשלה נאמרו על רקע השיח בימים האחרונים בעניין האוליגרך רומן אברמוביץ' ופעילותו בישראל, כמו תרומה שנתן ליד ושם לפני כמה ימים. העיתונאי ירון אברהם פרסם כי יד ושם, בית החולים שיבא ואוניברסיטת תל-אביב פנו לשגריר ארצות הברית בישראל וביקשו לא להטיל סנקציות על אברמוביץ'.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך נואמו בישיבת סייעתו בכנסת 8 בנובמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"אל תתחייבו לשום דבר". לפיד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

"אנחנו יודעים על מי מטילים סנקציות עכשיו אבל לא יודעים על מי יוטלו בהמשך. חלק מהסנקציות יוטלו על אוליגרכים שאולי חלקם יהודים", אמר לפיד לשרים. "אתם צריכים מאוד להיזהר כי לחבר'ה האלה יש קשרים והם יכולים להגיע אליכם בטלפון ולבקש ממכם דברים. אל תתחייבו לשום דבר. זה עלול לגרום נזק מדיני. תגידו שאין לכם איך לעזור ותפנו אותם למשרד החוץ".

במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול אמר לפיד לשרים כי עד כה ישראל לא קיבלה כל פניה מארצות הברית או ממדינות אירופה להצטרף לסנקציות הבינלאומיות על רוסיה. עם זאת, גורמים במשרד החוץ ציינו כי לישראל לא תהיה ברירה אלא למלא אחר הסנקציות הבינלאומיות, כדי לא להיפגע מהן בעצמה.

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי ישראל מעוניינת לשמור כמה שאפשר על הקו הפומבי העמום שלה בנושא הפלישה הרוסית לאוקראינה. בנט ביקש מהשרים לא להתבטא בנושא ולשמור על שקט תעשייתי. שרת הפנים איילת שקד תמכה בעמדתו ואמרה כי ישראל אינה צריכה להשמיע הצהרות בסוגיית אוקראינה או לגנות את רוסיה. "עדיף שנהיה בשקט", אמרה שקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully