וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנשאר בקייב: "ננסה לשרוד ונילחם, לא נרד על הברכיים"

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 8:14

פול ברודצקי, אזרח ישראלי שנשאר בעיר למרות התקרבות כוחות צבא רוסיה, סיפר ל-103FM כי לא האמין שהלחימה תגיע עד לבירת אוקראינה, ולכן לא עזב. "לצאת מפה נהיה בלתי אפשרי. מנסים להיות רגועים"

בווידאו: תורים ארוכים בסופרים בקייב - המדפים מתרוקנים/צילום: רויטרס

בין תושבי קייב שנותרו בבירה האוקראינית, למרות התקרבות הכוחות הרוסים המנסים לכבוש אותה, נמצא גם פול ברודצקי, אזרח ישראלי כבן 50 המתגורר בעיר. "אנחנו מנסים לשרוד", סיפר בשיחה עם 103FM, "מנסים לשרוד, קנינו קצת אוכל ושתייה. מנסים להיות רגועים". ברודצקי אמר כי הוא מתכוון להילחם אם הרוסים יפלשו לאזור המגורים שלו. "נילחם, לא נרד על הברכיים", הבהיר.

"על פי מה שאנחנו רואים פה החיילים האלה תמימים ממש, החיילים הרוסים, לא מבינים למה הם באו לפה רובם, הצעירים, הילדים", הוסיף, בנוגע לאפשרות שיאלץ להיאבק בכוח צבאי בסביבת המגורים. "אתה מבין? לא נראה לי שהם ילכו להרוג אנשים ומשפחות".

האזינו לריאיון

- אמבד

"ביומיים הראשונים, ב-4:30 לפנות בוקר התעוררנו מהפגזות", סיפר ברודצקי על הימים הראשונים של הלחימה. "אתה מרגיש רעידות אדמה כאלה, שומע רעשים ואזעקות, סירנות באמצע הלילה. לצאת מפה נהיה בלתי אפשרי. כמעט יומיים היה עוצר, היה אסור לצאת בכלל מהבית". מתחת לבניין, סיפר, יש מקלט גדול.

הוא הסביר כי לא עזב את העיר מפני שלא האמין שהלחימה תגיע עד לקייב. "לא האמנתי לדבר הזה", סיפר. "אני מכיר את המנטליות ובחיים לא הייתי חושב על דבר כזה. הייתה הזדמנות לצאת אבל לא היה מקום לצאת יחד. חשבנו שזה לא יקרה".

עוד בוואלה!

תיעוד: אוקראינים שנמלטו מהקרבות מתמקמים במחנות פליטים מאולתרים בגבול פולין

לכתבה המלאה
עשן מיתמר בפאתי קייב, אוקראינה,27 בפברואר 2022. רויטרס
עשן מיתמר בפאתי קייב, אתמול/רויטרס

ואולם, בבניין שבו הוא מתגורר, מתוך כ-350 דיירים - עזבו רבים בימים הראשונים למלחמה, ונותרו לדבריו כמה עשרות בלבד. הוא סיפר עוד כי ברחובות הנטושים התפתחה תופעה של ביזה, ועל כן הוא פעל להקים קבוצת שמירה על הרכוש. "אנחנו ארבעה אנשים ששומרים מסביבות 19:00 בערב. אחד חמוש, השאר מסתובבים עם פנסים ומקלות", סיפר, "אבל יש ביזה".

ברודצקי סיפר על ההערכה הגוברת לנשיא המדינה, וולודימיר זלנסקי, במהלך המשבר. "הוא נהפך להיות מנהיג שלא ציפינו בכלל", סיפר. "כולם האמינו לפני שנתיים וחצי כשבחרו בו שהוא ישנה את המצב. לצער כל הבוחרים, 73% מתוך המדינה שתמכו בו, הוא נהיה שחקן, לא שלט בכלום. האמת על פי מה שנראה, שיותר שלטו בו. לפני שבוע אנשים היו יורקים לכיוון שלו ולא מקשיבים". הוא הסביר כי כעת, התמיכה בו גוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully