וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שיגרה טיל לא מזוהה: "מנצלת את הפלישה הרוסית"

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 5:13

הטיל הגיע לגובה של 600 ק"מ ולטווח של 300 ק"מ. "קוריאה הצפונית ממשיכה לפתח במהירות טילים בליסטיים", הזהירו ביפן ובקוריאה הדרומית, שם חוששים מניצול תשומת הלב העולמית אל מלחמת רוסיה-אוקראינה לצורך התקדמות בפיתוח הטילים

בווידאו:שיגר טיל בקוריאה הצפונית/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה טיל לא מזוהה הלילה (ראשון) לכיוון מזרח, ככל הנראה כחלק מניסוי, הראשון מאז ינואר - כך הודיעו גורמים צבאיים בקוריאה הדרומית וביפן.

"קוריאה הצפונית ממשיכה לפתח במהירות טילים בליסטיים", הזהיר שר ההגנה של יפן, נובו קישי, והוסיף כי הטיל הגיע לגובה של 600 ק"מ ולטווח של 300 ק"מ.

בקוריאה הדרומית וביפן חוששים כי קוריאה הצפונית עלולה להתקדם בפיתוח הטילים בקצב מואץ, בעת שתשומת הלב העולמית מופנית למלחמת רוסיה-אוקראינה. "השיגור מגיע בזמן שהקהילה הבינלאומית מגיבה לפלישה הרוסית באוקראינה, ואם קוריאה הצפונית מנצלת את המצב הזה זה משהו שאנחנו לא יכולים לסבול", אמר קישי.

ניסוי של קוריאה הצפונית בטיל קרקע-קרקע טקטי, 27 בינואר 2022. AP
"משהו שאנחנו לא יכולים לסבול". שיגור טיל בקוריאה הצפונית/AP

השיגור הוא הראשון שנרשם החודש, לאחר סדרת ניסויים במהלך ינואר, במהלכה קוריאה הצפונית שיגרה טילים בשבע הזדמנויות. ב-30 בינואר שוגר הטיל הגדול ביותר שלה מאז 2017. בצעד שלפי ההערכות מבשר על התקרבותה לחידוש הניסויים בטילים בין-יבשתיים בתום חודש של שיגורים בלתי-פוסקים. קוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית גינו את השיגור ואמרו שמדובר בהפרה של החלטות מועצת הביטחון.

ההפוגה בתוכנית הטילים של קוריאה הצפונית הגיעה ככל הנראה מתוך כבוד לאולימפיאדת החורף שהתקיימה בסין, בעלת בריתה העיקרית, המשמשת לה חבל הצלה כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully