וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה סינית: שיקולים זרים בפסילת חברת אורבניקס להקמת הרכבת הקלה

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 12:33

חברת אורבניקס, שנפסלה מהשתתפות בקווי הרכבת הקלה מאשימה את נת"ע בקבלת ההחלטה כתוצאה מלחץ של ארצות הברית, שדרשה מישראל למנוע השתתפות של תאגידים סיניים בפרויקטים מקומיים. באורבניקס טוענים שהפרוטוקולים של ועדת המכרזים נערכו והקלטות הישיבות נמחקו

כאשר הוכרזה לפני מספר שבועות זהות החברות הזוכות במכרזי ההקמה של הקו הסגול והירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, נשמעה אנחת רווחה על כך שהפרויקט, שנמצא בעיכוב של כשנה בעקבות אי פינויו של מתחם כפר שלם - ייצא סוף סוף לדרך.

אולם היום, כצפוי וכפי שהעריכו גורמים בעבר ל"וואלה!", מגישה חברת אורבניקס שנפסלה מהשתתפות במכרז עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. מה שעשוי לעכב את יציאת הפרויקט לדרך.

תחנת אלנבי של הרכבת הקלה. נת"ע, אתר רשמי
תחנת אלנבי של הרכבת הקלה/אתר רשמי, נת"ע

הסיבה הרשמית - ההצעה זולה מדי

בבסיס העתירה עומדת טענתה של החברה, המורכבת משותפות של שיכון ובינוי, אגד ושתי חברות סיניות מתחום הרכבות - CRCC ו-CRRC - כי הסיבה הרשמית לפסילתה בשל הצעה "זולה מדי" אינה הסיבה האמיתית. על פי העתירה, מדובר ב"שיקול זר: לחץ הדרגים הגבוהים בממשל האמריקני על ממשלת ישראל (ובאמצעותה על המשיבה) למנוע השתתפות תאגידים סיניים בפרויקטים מקומיים, בעיקר בתחום התשתיות". כך נכתב בעתירה שהגיעה לידינו.

בעקבות הפסילה, ביקשה אורבניקס לקבל עותק מהקלטות ישיבת ועדת המכרזים שבה הוחלט לפסול את הצעתה. אולם לדבריה: "גורם כלשהו הורה, כעניין של 'אופן התנהלות' למחוק את ההקלטות של ישיבת המכרזים לאחר חתימת הפרוטוקולים".

עוד בוואלה!

החברה הסינית שבונה את הקו האדום של הרכבת הקלה - נפסלה בקו הסגול והירוק

לכתבה המלאה
פינוי 7 המבנים האחרונים על תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בכפר שלם
 24 בינואר 2022. אבשלום ששוני, מעריב
פינוי המבנים האחרונים על תוואי הרכבת בכפר שלם/מעריב, אבשלום ששוני

עוד אומרים באורבניקס כי למרות שבקשותיה לקבל את העתק הפרוטוקולים הוגשו מיד לאחר קבלת הודעת הפסילה הלקונית בתאריכים ה-31 בינואר וב-1 בפברואר וכן בקשה נוספת שהוגשה ב-7 בפברואר התקבלו הפרוטוקולים ב-9 בפברואר. באורבניקס טוענים כי הפרוטוקולים שהתקבלו הינם "ערוכים במובן זה שגורמים מסוימים בחנו אותם ותיקנו אותם טרם החתימה על הפרוטוקולים. משכך הפרוטוקולים אינם מהווים תמלול מלא ומדויק של הדברים שנאמרו בישיבה".

בקשתה של החברה מתנ"ע לקבל העתק של ההקלטות נענתה בכך שהקלטות ועדת המכרזים לא נשמרות לאחר החתימה על הפרוטוקולים. בנת"ע טוענים כי ההקלטות משמשות ככלי עזר להכנת הפרוטוקולים ולכן אינן נשמרות. "לא ניתן לחלוק על כך שנת"ע חייבת לשמור את הקלטות ישיבות ועדת המכרזים ושהעותרת זכאית לקבל מהן עותק" אומרים באורבניקס ומסיפים "הדבר נובע הן מדיני העונשין, הן מדיני המכרזים והן מחוק חופש המידע".

בעתירה לבית המשפט דורשת אורבניקס מתן צו עשה המורה לנת"ע לפרט בתצהיר מי הגורמים שהחזיקו בהקלטות ומי הגורמים שהורו על מחיקתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully