וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה של הסדר הבינלאומי וישראל מגנה אותה

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 13:17

שר החוץ גינה לראשונה את רוסיה לאחר הפלישה לאוקראינה. "במשרד החוץ נמצאים בקשרים שוטפים עם המדינות המקיפות את אוקראינה בכדי לקלוט את הישראלים הנמלטים". בישראל עוקבים בדאגה אחרי המתרחש באוקראינה, ורה"מ בנט צפוי לקיים דיון בהשתתפות שר החוץ ושר הביטחון גנץ

שר החוץ יאיר לפיד גינה היום (חמישי) את המתקפה של רוסיה לאוקראינה. לפיד כינה את ההתקפה "הפרה של הסדר הבינלאומי". לפיד הוסיף כי במשרד החוץ נמצאים בקשרים שוטפים עם המדינות המקיפות את אוקראינה בכדי לקלוט את הישראלים הנמלטים. ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום דיון בנושא המצב באוקראינה. בדיון ישתתפו לפיד ושר הביטחון בני גנץ.

"ישראל מוכנה ונערכת לסייע הומניטרית לאזרחי אוקראינה", אמר לפיד. "ישראל היא מדינה למודת מלחמות, מלחמה אינה הדרך לפתור סכסוכים. לישראל יש יחסים עמוקים, ארוכים וטובים עם רוסיה ועם אוקראינה. יש עשרות אלפי ישראלים בשתי המדינות, יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות, שמירה על בטחונם ושלומם הם בראש מערכת השיקולים שלנו".

בכיר באיחוד האירופי אמר לוואלה!: "אנחנו מברכים על הצהרת שר החוץ לפיד בגנות הפלישה הרוסית לאוקראינה".

בשעות האחרונות שוחחו לפיד ובנט כמה פעמים על המצב באוקראינה ועל המסר שיעביר לפיד במסיבת העיתונאים שכינס ובה הוציא את הודעת הגינוי. זאת, בתום הערכת מצב במרכז המצב של משרד החוץ.

ראיון שר החוץ יאיר לפיד באולפן וואל ה2 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
"נערכים לסייע לאוקראינה". לפיד/ראובן קסטרו
אנשים תופסים מחסה בתחנת רכבת בקייב, אוקראינה, 24 בפברואר 2022. רויטרס
אנשים תופסים מחסה בתחנת רכבת בקייב, היום/רויטרס

שגרירות ישראל באוקראינה ממליצה לישראלים שרוצים לצאת מהמדינה להגיע ישירות למעבר הגבול עם פולין ולא לעבור בלביב שם נמצאת השגרירות החליפית. בשגרירות ישראל באוקראינה מבקשים כי רק מי שזקוק לדרכון או מסמכים אחרים לשם עזיבת המדינה יגיע ללבוב.

הבוקר רוסיה פתחה במתקפה על שטחים נרחבים באוקראינה. הנשיא ולדימיר פוטין הודיע כי רוסיה תערוך "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. במקביל, פיצוצים עזים וקולות ירי נשמעו בקייב ובערים נוספות באוקראינה. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי רוסיה תקפה בטילים תשתיות ועמדות גבול וקרא לתושבים להישאר בבתיהם. גורם אוקראיני בכיר אמר לוול סטריט ג'ורנל כי על פי ההערכות מאות חיילים נהרגו במתקפה הרוסית במהלך הלילה. אוקראינה מסרה באופן רשמי כי לפחות שבעה נהרגו ותשעה נפצעו בהפגזות של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully