וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגרסה לא מהימנה": נדחתה תביעת ההתעמרות של שירה רבן נגד שרה נתניהו

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 14:18

רבן טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה לשעבר כשעבדה במעון במשך חודש בשנת 2017. אולם, בית האזורי לענייני עבודה דחה את גרסתה, וקבע כי היא לא הצליחה להוכיח התנהגות מתעמרת. "העדות מגלה אי התאמה מהותית וסתירות פנימיות"

בווידאו: שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה מגיעה להעיד בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

בווידאו: שרה נתניהו אחרי אחד הדיונים בתיק, דצמבר 2019

בית הדין האזורי לענייני עבודה בירושלים דחה היום (רביעי) את התביעה של שירה רבן, שהייתה עובדת מעון ראש הממשלה, נגד שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

במסגרת הפרשה, רבן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בטענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה לשעבר. היא הגישה את התביעה בשנת 2017, לאחר שהועסקה במעון במשך כחודש. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו - ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה.

בית המשפט דחה את התביעה, וקבע כי גרסתה של רבן "אינה מהימנה" וקבע כי "לא הוכחה התעמרות, בפרט לנוכח חוסר המהימנות של התובעת". השופט קבע כי גם אם הגרסה של רבן נייתה מתקבלת - בגלל תקופת העבודה הקצרה שלה במעון לא ניתן לטעון להתנהגות מתעמרת ממושכת.

שירה רבן, לשעבר עובדת במעון רה"מ בירושלים במהלך דיון התביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים 11 ביוני 2019. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
גרסתה נדחתה. רבן/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ההרכב נימק פירט שורה ארוכה של סתירות בין כתב התביעה של רבן, ובין עדותה בבית המשפט ועדויות של אנשים נוספים שסתרו את דבריה, כמו תאריך התחלת העבודה וטענה של רבן על התעמרות מצידו של יאיר נתניהו, טענה שהיא חזרה בה לאחר מכן בבית המשפט.

"עדותה של התובעת בפנינו לא עשתה עלינו רושם מהימן. בחינת עדותה אל מול דברים שמסרה בתצהירה ובכתב התביעה מגלה אי התאמה מהותית וסתירות פנימיות בגרסאות השונות שהציגה הפוגמות באמינותה", קבעו השופטים. "בנסיבות העניין אנו מוצאים כי עדויות ההגנה מהימנות יותר מעדותה של התובעת".

עוד בוואלה!

ראש בראש: לא הושגה הסכמה במשפט תביעת הדיבה בין משפחת נתניהו ואולמרט

לכתבה המלאה

עם זאת, בית הדין ציין נקודות בהן עדותה של רבן התבררו כנכונות, כמו החלפת הבגדים במעון ראש הממשלה ושאיבת אבק משטיחים לאחר שצעדו עליהם, אך השופטים ראו בכך דרישה לגיטימית. "מותר למקבל השירות לדרוש רמת ניקיון וסדר המותאמת לצרכיו, אף אם אלה עולים על הסטנדרט המקובל. הוראות כאלה אינן חורגות באופן בלתי סביר מהפררוגטיבה הניהולית של המעסיק או מקבל השירות. בנסיבות אלו, אין לראות בהוראות אלה כהתעמרות", קבעו.

השופטים ציינו גם כי לפי דוח הנוכחות של רבן, היא עבדה במעון 25 יום, במהלכם היא היתה יכולה לפגוש את נתניהו במשך 13 ימים בלבד. בנוסף הזכירו כי רבן טענה לנזק נפשי שנגרם לה בעקבות העבודה במחיצת הגברת נתניהו, בלי להגיש ולו מסמך רפואי אחד.

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו באחד הדיונים בתיק, 2019/ראובן קסטרו

בתוך כך, בפסק הדין מתח נשיא בית הדין אייל אברהמי ביקורת קלה על מימון דרישות הניקיון של שרה נתניהו מכספי ציבור. "ביני לביני עולה השאלה מהו סטנדרט התחזוקה הראוי והמתאים למעון ראש הממשלה, ומי יהיה זה הקובע אותו בשים לב לכך שהדבר ממומן מכספי ציבור. אך לא נדרשנו לדון בסוגייה זו ולכן אשאיר אותה בצריך עיון".

אברהמי מתח ביקורת גם על ריבוי התביעות על התעמרות במקומות עבודה בשנים האחרונות. "הגם שיש לברך על צמיחתה של עילה זו, לאור המשמעות שיש לה לשמירה על זכויותיהם של עובדים ועל גיבוש סטנדרט ראוי לסביבת עבודה מכבדת ולתנאי עבודה נאותים, ראוי לזכור כי עילה זו אינה בלתי מוגבלת", מסר. "אין לכחד בהשלכות שעשויות להיות להרחבה יתרה של עילה זו אשר עשויות להוביל להרתעה של מעסיקים מקיומה של אינטרקציה עם עובדיהם, ולפגוע במרקם העדין של מערכת היחסים הטבעית והפשוטה בסביבת העבודה, בחברה הישראלית".

שרה נתניהו בירכה על דחיית תביעת ההתעמרות, ומטעמה נמסר כי מדובר "בניצחון גורף" וב"סוף לעוד פרק מביש במסע ההשמצות השקרי".

"אחרי שאינספור מהדורות חדשות ושערי עיתונים נפתחו במשך ארבע שנים בעלילות דם נגד הגברת נתניהו, היום בית המשפט גלגל את טענותיה של שירה רבן מכל המדרגות", נמסר, "גם במקרה הזה הוכח שוב שסוף האמת לנצח, אך המחיר ששילמה שרה נתניהו הוא בלתי נסבל. מי יחזיר לה את שמה הטוב ומי יתנצל על ההשמצות הזדוניות שהוצגו לציבור כאמת מוחלטת במשך למעלה משנתיים? התקשורת חייבת לקחת אחריות על הנזק האדיר שגרמה לשרה נתניהו ולהפסיק את מסע הצייד השקרי שהיא מנהלת נגדה זה למעלה מ-20 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully