וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה לעכב את פינוי המשפחה הפלסטינית שעמדה במרכז המתיחות בשייח ג'ראח

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 18:08

משפחת סאלם, בת 11 נפשות, צפויה להיות מגורשת מביתה תחת צו פינוי גמיש, שמאפשר למשטרה לפנותה בכל שעה שהיא. במקומה צפוי להיכנס איש ימין, חבר מועצת עיריית ירושלים. פינוי המשפחה עורר גל מחאה ומהומות בשכונה נגד הפינוי

בווידאו: התחדשו העימותים בין יהודים לערבים בשייח ג'ראח/צילום: שלומי הלר

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (שלישי) על עיכוב הפינוי של משפחת סאלם מביתה בשכונת שייח ג'ראח בירושלים עד להחלטה חדשה. המשפחה תפקיד 25 אלף שקלים כפיקדון להבטחת הוצאות הבעלים מהדחייה של הפינוי במקרה שהעתירה תידחה. פינוי המשפחה עורר גל מחאה בשכונה נגד הפינוי. 

בתחילת חודש פברואר הודיעה ההוצאה לפועל כי משפחת סאלם, בת 11 נפשות, תגורש מביתה תחת צו פינוי גמיש, שיאפשר למשטרה לפנות ולגרש את המשפחה בשעה בלתי צפויה במהלך חודש מרץ. במקום המשפחה צפוי להיכנס לביתם יהונתן יוסף, איש הימין ומספר 2 ברשימתו של אריה קינג במועצת עיריית ירושלים.

חברי הכנסת מורי רז, גבי לסקי, עלי סלאלחה ומיכל רוזין ממרצ ביקרו בשכונה, פגשו את משפחת סאלם ובירכו על הקפאת הפינוי. לדבריהם, הפינוי הוא "עוול בלתי נתפס, שמבוסס על חוק גזעני, טוב שנדחה ואסור שיקרה". עוד מסרו כי "הממשלה הזו, שמרצ חלק ממנה, יכולה וצריכה לעצור את הפינוי הזה - לא רק שמדובר בצעד לא מוסרי, מדובר בצעד שעשוי להיות הרסני לשקט וליציבות באזור".

מהומות בשייח' ג'ראח. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מהומות בשייח ג'ראח/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בחודש ינואר המשטרה הגיעה לפנות משפחה אחרת, משפחת סלאחייה, מביתה בשייח ג'ראח. המשפחה התנגדה לפינוי ויחד עם אנשים נוספים התבצרו בבית, עלו לגג המבנה ואיימו להצית את עצמם בבלון גז. כעבור יומיים המשטרה הצליחה להשלים את הפינוי ו-18 אנשים נעצרו.

בעקבות האירוע, נציגות האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית כתבה בציוץ בטוויטר כי פינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן מנוגד לחוק הבינלאומי וכי יש למנוע הסלמה של המצב ולמצוא פתרון בדרכי שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully