וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה בבית בשייח ג'ראח מסרבת להתפנות ממנו, בני הבית מאיימים להצית את עצמם

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 13:25

בני המשפחה סירבו להתפנות מהמבנה, לאחר שהגיעו אליו עובדי הוצאה לפועל וכוחות המשטרה. הם התבצרו בבית בזמן שהאב מצוייד בבלון גז. לזירה הוקפץ צוות משא ומתן. אמש הפגינו פעילי שמאל בדרישה לעצור את הפינוי של הבית לטובת מוסדות חינוך

בווידאו: כוחות גדולים הגיעו לפנות משפחה שמתבצרת בגג הבית בשייח' ג'ראח/צילום: רוני כנפו

כוחות משטרה הגיעו הבוקר (שני) לבית משפחה משייח ג'ראח על מנת לפנותו, ונתקלו בהתנגדות מצד בני הבית ואנשים נוספים שהגיעו למקום, שהתבצרו בו. המתנגדים עלו לגג המבנה, כשהם מצויידים בבלון גז, ואיימו להצית את עצמם. בעקבות האירוע, הודיעו נציגי העירייה כי ידחו את פינוי הבית, אולם ההמון טרם התפנה מהמקום.

בתחילת האירוע, עם הגעת עובדי הוצאה לפועל וכוחות המשטרה, סירבו בני משפחת סלאחייה לפנות את ביתם, והתבצרו בו. בהמשך הצטרף צוות משא ומתן, שהוקפץ לזירה, במקביל להתגודדות של עשרות צעירים פלסטינים ופעילי שמאל במקום.

גם ח"כ מוסי רז ממרצ וח"כ עופר כסיף מסיעת הרשימה המשותפת הגיעו למקום, וכן נציגים דיפלומטים מהאיחוד האירופי, הגיעו לשכונה ועוקבים אחר המתרחש. בעקבות האירוע, נציגות האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית כתבה בציוץ בטוויטר כי פינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן מנוגד לחוק הבינלאומי וכי יש למנוע הסלמה של המצב ולמצוא פתרון בדרכי שלום.

כרגע פעולות פינוי המשתלה הסמוכה מתקדמות. והמשא ומתן עם המבצרים בבית נמשך. נציגי העירייה מבהירים כי אין כוונה לפנות את הבית.

פינוי בית משפחה בשכונת שיח' ג'ראח, ירושלים, 17 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בני המשפחה מסרבים להתפנות. הבית בשייח ג'ראח/פלאש 90, יונתן זינדל

לטענת השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שעקב אחר האירועים הבוקר, ‏בית המשפט קבע שמדובר בפלישה לא חוקית. "השטח מיועד להקמת כיתות לימוד וגנים לחינוך מיוחד שהם לרווחתם של ילדי השכונה הערבים", אמר. ‏"אי אפשר לאחוז במקל משני קצותיו - גם לדרוש שהעירייה תפעל לרווחת התושבים הערבים, וגם להתנגד לבניית מוסדות חינוך לרווחת".

אמש מספר פעילי שמאל הפגינו מול ביתו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון במחאה על פינוי המשפחה הפלסטינית מביתה לטובת הקמת מוסדות חינוך במקום. בהפגנה נעצר אדם אחד. "אין דרך אחרת לפרש זאת - העירייה בהובלת אריה קינג, סגן ראש העיר, עושה יד אחת עם עמותות המתנחלים במטרה לנשל את הפלסטינים מבתיהם לטובת ייהוד השכונה", נמסר מארגון פרי ג'רוזלם.

עוד בוואלה!

תלמיד תיכון נפצע קל בראשו מיידוי אבנים של נערים פלסטינים בשייח ג'ראח

לכתבה המלאה
פינוי בית משפחה בשכונת שייח' ג'ראח, ירושלים, 17 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מקום הפינוי, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בסוף חודש שעבר קבוצת תלמידי תיכון טענה שהותקפה באבנים ובקבוקי זכוכית על ידי נערים פלסטינים בשכונת שייח ג'ראח. אחד הנערים היהודים נפצע קל בראשו וטופל במקום. במהלך התקרית ירה באוויר איש צוות ששהה עם הנערים. המשטרה עצרה חשוד פלסטיני בן 15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully