וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזעקות בצפון הכניסו את התושבים למקלטים באמצע ההכנות לשבת: "הייתה בהלה"

עודכן לאחרונה: 18.2.2022 / 14:14

תושבי הגליל העליון נאלצו לקטוע את ההכנות לשבת בעקבות האזעקות שנשמעו אחרי חדירת המל"ט מלבנון לישראל. "תליתי כביסה מחוץ לבית ופתאום שמעתי קולות נפץ וראיתי מטוסים", סיפרה לוואלה! נעמה ממחניים, ורפי מחצור הגלילית הוסיף: "היה לחץ של כמה דקות ואז חזרנו לשגרה"

אזעקה הופעלה באזור הגליל לאחר שכלי טיס בלתי מאוייש חדר מלבנון, 18 בפברואר 2022/חדשות בזמן

אזעקה הושמעה היום (שישי) באזור הגליל בעקבות חדירת כלי טיס בלתי מאויש לשטח הארץ. לעבר כלי הטיס שוגרו מיירטי כיפת ברזל וחיל האוויר הקפיץ מטוסי קרב ומסוקי קרב לגבול הצפון. עם זאת, לא ברור אם יורט.

נעמה פיניאן, תושבת מחניים סיפרה כי בעת הישמע האזעקה הייתה באמצע ההכנות לשבת. "תליתי כביסה מחוץ לבית. פתאום היה רעש חזק של קולות נפץ וראיתי מטוסים". לדבריה בהתחלה לא חשבה שמתרחש אירוע רציני אך לאחר מכן נשמעה אזעקה. "נכנסנו כל המשפחה לממד ושמענו אזעקה נוספת. אחרי מספר דקות יצאנו והמשכנו כרגיל", אמרה.

רפי גיגי, המתגורר בחצור הגלילית אמר כי נשמעו אזעקות ומטוסי קרב נראו כשהם חגים בגובה נמוך. "היתה בהלה, האנשים נכנסו למקלטים והיה לחץ שנמשך כמה דקות. לאחר מכן הבנו שהאירוע נגמר וחזרנו לשגרת החיים".

כלי טיס בלתי מאויש חדר מלבנון לישראל, 18 בפברואר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, תמונות גולשים
"באמצע ההכנות לשבת". כלי טיס שחדר מלבנון לשטח ישראל/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

תמיר שדלש מצורן סיפר כי בעת הישמע האזעקות ערך קניות בראש פינה אליה הגיע בכדי לבלות. "הייתה אזעקה והרבה מטוסים באוויר. עובדי החנות נלחצו בהתחלה ואחר כך ביקשו להתפנות למרחב מוגן". לדבריו הם ראו מטוסים ונרגעו כשהבינו שהמצב בשליטה.

נעמי שדלש הייתה בסניף סופרפארם בראש פינה ושמעה את האזעקות. "זה נגמר די מהר והלכנו לבית קפה לאכול ולבלות". עוד סיפרה כי בהתחלה היה קצת לחץ ונשמע רעש חזק של מטוסים. "בסוף אנחנו מתורגלים לכך במדינה שלנו. אנחנו נשאר פה להמשך סוף השבוע, לא חשבנו לחזור הביתה - רק התחלנו."

משפחות מצורן שהגיעו לסופ"ש בראש פינה. מימין בני הזוג שדלש. 18 בפברואר 2022. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
"מתורגלים לכך במדינה שלנו". מימין בני הזוג שדלש/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

נור בחוס משפרעם הגיע לבלות בראש פינה ונקלע לאזעקה. הוא תיאר כי ראה מטוסים באוויר ושמע אזעקות. "אחרי חצי שעה הבנו שהיה כלי טיס שנכנס לשטח ישראל אבל לא שמענו פיצוץ", אמר.

גולן בן עטיה, בעלים של בית קפה ומסעדת "רנה" בראש פינה תיאר כי נשמע רעש מטוסים ולאחריו אזעקה. הלקוחות נבהלו ונכנסו למרחב מוגן. "הרגענו את הסועדים וחילקנו מים. היתה במקום בהלה גדולה ולחץ. לא הבנו למה יש אזעקה", אמר. עוד הוסיף כי "פתאום משום מקום נשמע רעש של מטוסים שטסו ממש נמוך ונשמעה אזעקה. התקשרתי הביתה לבדוק שהמשפחה שלי בסדר. כמה שמתרגלים זה עדין מלחיץ, עולות תמונות של לבנון השניה ב-2006".

מצלמת אבטחה של קפה מסעדה רנה בזמן האזעקה בצפון./מערכת וואלה!
גולן בן עטיה. 18 בפברואר 2022. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
"כמה שמתרגלים זה עדין מלחיץ". גולן בן עטיה/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

גורם ביטחוני אמר כי אחרי שהופעלו המיירטים, "אבד עם כלי הטיס קשר עין". מצה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר. כלי הטיס חדר לארץ לאחר שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען כי הארגון החל לייצר מל"טים בלבנון.

האזעקה נשמעה באזור תעשייה חצור הגלילית; אזור תעשייה צ.ח.ר; איילת השחר; אליפלט; אלמגור; אמנון; גדות; חולתה; חצור הגלילית; טובא זנגריה; יסוד המעלה; כורזים ורד הגליל; כפר הנשיא; כרכום; מחניים; מנחת מחניים; משמר הירדן; עמוקה; עמיעד; ראש פינה; שדה אליעזר. דקות לאחר מכן נשמעו אזעקות גם בכחל, חוקוק וקדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully