וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס בלתי מאויש חדר מלבנון לישראל - ולא יורט; אזעקות נשמעו בגליל

עודכן לאחרונה: 18.2.2022 / 14:33

לאחר שהוזנקו מטוסי ומסוקי קרב והופעלו מיירטים נגד כלי הטיס, אבד עימו קשר העין והוא שב ללבנון. אזעקות נשמעו בין היתר בחצור הגלילית, ראש פינה, יסוד המעלה ובמשמר הירדן, ולא דווח על נפגעים. לפני יומיים נסראללה טען: "התחלנו לייצר מל"טים בלבנון"

בווידאו: נסראללה טוען שיש בדי חיזבאללה יכולת להפוך רקטות לטילים מדויקים/צילום: רויטרס

כלי טיס בלתי מאויש חדר היום (שישי) לשטח הארץ. מערכות הגילוי עקבו אחר מסלולו, שוגרו לעברו מיירטים - אך היירוט לא צלח, והוא שב ללבנון. בעקבות החדירה וניסיון היירוט, אזעקות נשמעו באזור הגליל. כלי הטיס חדר לארץ לאחר שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען כי הארגון החל לייצר מל"טים בלבנון.

מתחקיר ראשוני שבוצע עולה כי הטיסן זוהה בשטח לבנון שטס לכיוון ישראל. הופעלו מסוקי ומטוסי קרב, שוגר מיירט כיפת ברזל ללא יירוט מוצלח והופעלו התרעות לעורף. לאחר דקות הטיסן שב ללבנון. גורם ביטחוני אמר כי "חדר כלי טיס זעיר לשטח הארץ, ככל הנראה להשיב לצה"ל על כך שהופל אתמול רחפן לחיזבאללה".

תושבי הצפון נכנסו לממ"דים ופיצוצים נשמעו בשמי צפת. ממד"א נמסר כי לא דווח על נפגעים. מצה"ל נמסר כי העורף בשגרה מלאה. עדיין קיים חשש ממטוסים לא מאוישים נוספים שיחדרו מלבנון. גורם ביטחוני הוסיף כי "לא ברור אם זה היה מל"ט עם חומר נפץ או לצורכי משימת איסוף מודיעין".

האזעקות נשמעו באזור תעשייה חצור הגלילית; אזור תעשייה צ.ח.ר; איילת השחר; אליפלט; אלמגור; אמנון; גדות; חולתה; חצור הגלילית; טובא זנגריה; יסוד המעלה; כורזים ורד הגליל; כפר הנשיא; כרכום; מחניים; מנחת מחניים; משמר הירדן; עמוקה; עמיעד; ראש פינה; שדה אליעזר. דקות לאחר מכן נשמעו אזעקות גם בכחל, חוקוק וקדרים.

מל"ט איראני שוגר מסוריה ויורט סמוך לבית שאן,  פברואר 2018. דובר צה"ל
מל"ט איראני שיורט סמוך לבית שאן, פברואר 2018/דובר צה"ל
אזעקה הופעלה באזור הגליל לאחר שכלי טיס בלתי מאוייש חדר מלבנון, 18 בפברואר 2022/חדשות בזמן

לפני יומיים, נסראללה טען כי לארגון יש יכולת להפוך אלפי רקטות לטילים מדויקים. "התחלנו לייצר מל"טים בלבנון", הוסיף נסראללה. הוא אמר את הדברים בנאום לציון בכירי הארגון שחוסלו לאורך השנים.

יו"ר יישובי קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידויץ', אמר כי לצערו בשבועות האחרונים רואים עלייה באירועים הביטחוניים באזור. "אתמול היה רחפן, היום כטב"ם ובימים האחרונים נתפסו גם כמה מסתננים, אנחנו עם היד על הדופק", הסביר. כמו כן, לדבריו כנראה כי מישהו בחיזבאללה "רוצה לבדוק את העירנות של צה"ל". "אנחנו סומכים על צה"ל, אבל התושבים רוצים לקבל גם מענה בזמן אמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully