וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן חיזבאללה שהופל על ידי צה"ל חשף תמונות של פעילי ארגון הטרור

עודכן לאחרונה: 7.1.2022 / 13:59

בתמונות, שצולמו בטעות, נראים בבירור חברי יחידת העילית של הארגון, שפועלים בגבול לבנון לצורכי איסוף מודיעין. בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהיקף הניסיונות של חיזבאללה להפעיל רחפנים לאורך הגבול, ומנגד - צה"ל העלה את הכשירות להפלתם

תמונות מרחפן חיזבאללה שנתפס על ידי צה"ל
7.1.22. דובר צה"ל
פעילי הכוחות המיוחדים שנחשפו/דובר צה"ל

רחפן חיזבאללה שהופל על ידי צה"ל בגבול לבנון חשף תמונות של פעילי ארגון הטרור - כך פרסם היום (שישי) דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי. בתמונות, שצולמו בטעות על ידי הרחפן, נראים בבירור חברי כוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה, שפועלים בגבול לבנון לצורכי איסוף מודיעין. התמונות נותרו בכרטיס הזיכרון של הרחפן, וכשהוא הופל תמונותיהם התגלו. כעת, במערכת הביטחון יודעים את זהותם.

בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בהיקף הניסיונות של חיזבאללה להפעיל רחפנים לאורך הגבול לצורכי איסוף מודיעין, ומנגד - צה"ל העלה את כשירות הכוחות להפלת הרחפנים. בשנת 2019 חדרו 54 רחפנים של חיזבאללה לישראל; בשנת 2020 חדרו 94, ובשנת 2021 לשטח המדינה חדרו 74 רחפנים. לאורך השנים, רובם הופלו על ידי צה"ל.

מרבית הרחפנים פועלים לאיסוף מודיעין על כוחות צה"ל לאורך גדר המערכת, בשמי סיורים ואף מעל מוצבים ובסיסים. גם צה"ל מפעיל רחפנים לאיסוף מודיעין על הצד הלבנוני, וחיזבאללה הצליח לא פעם להפיל רחפנים וכלי טיס זעירים כמו רוכב שמיים.

תמונות מרחפן חיזבאללה שנתפס על ידי צה"ל
7.1.22. דובר צה"ל
התמונות צולמו בטעות ונשמרו בכרטיס הזיכרון/דובר צה"ל
תמונות מרחפן חיזבאללה שנתפס על ידי צה"ל
7.1.22. דובר צה"ל
פעילי הטרור פועלים בגבול לבנון לצורכי איסוף מודיעין/דובר צה"ל
תמונות מרחפן חיזבאללה שנתפס על ידי צה"ל
7.1.22. דובר צה"ל
בשנים האחרונות - עלייה בכמות הרחפנים שחודרים לארץ/דובר צה"ל

ביום שלישי כוחות צה"ל זיהו רחפן של חיזבאללה שחצה משטח לבנון והפילו אותו. לפי הודעת דובר צה"ל, הרחפן היה במעקב יחידות הבקרה האווירית לאורך כל האירוע. בהודעה ציינו כי הצבא "ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

באוגוסט כוחות צה"ל יירטו רחפן אחר של חיזבאללה, שחצה משטח לבנון, זאת ברקע למתיחות ששררה בין ישראל לארגון הטרור באותה תקופה, במהלכה נורו 19 רקטות לעבר ישראל משטח לבנון על ידי חיזבאללה. "הרחפן היה במעקב לאורך כל האירוע", נמסר אז מצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully