וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: יש לנו את היכולת להפוך אלפי רקטות לטילים מדויקים

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 14:41

בנאום לציון בכירי הארגון שחוסלו לאורך השנים, אמר מזכ"ל חיזבאללה כי הארגון החל לייצר מל"טים בלבנון, ולעג להצעת גנץ לעזור ללבנון: "אתם רוצים לעזור? ראיתי חיילים בגבול מחפשים אוכל בזבל. אנחנו מוכנים לשלם כרטיסי טיסה לישראלים שיעזבו את פלסטין"

בווידאו: נסראללה טוען שיש בדי חיזבאללה יכולת להפוך רקטות לטילים מדויקים/צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען היום (רביעי) כי לארגון יש יכולת להפוך אלפי רקטות לטילים מדויקים. "התחלנו לייצר מל"טים בלבנון", הוסיף נסראללה. הוא אמר את הדברים בנאום לציון בכירי הארגון שחוסלו לאורך השנים.

"תמשיכו לחפש את הטילים, מחכים לכם", קרא לישראל, ותהה "איך ישראל רוצה לעזור ללבנון", אם הוא ראה "חיילים בגבול מחפשים אוכל בזבל". בנוסף, הוא אמר כי הארגון מוכן לשלם כרטיסי טיסה לישראלים שיעזבו את פלסטין.

בשבוע שעבר אמרו גורמים באגף המבצעים במטכ"ל כי ארגון חיזבאללה החל לחשוף בשטח את מערכי הנ"מ שברשותו אותם הצליח להבריח בשנים האחרונות מסוריה, ואינו מקפיד על הסתרתן. בשיחות סגורות נאמר על ידי הגורמים כי הפעלת המערכות בגלוי, ללא מאמץ הסתרה, נועדה להתריס ולאיים על כלי הטיס של חיל האוויר הישראלי ולהעביר מסר שהמציאות בשמי לבנון השתנתה.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 16 בפברואר 2022. רויטרס
"התחלנו לייצר מל"טים בלבנון". נסראללה/רויטרס

בתחילת החודש חשף שר הביטחון בני גנץ כי הציע להעביר סיוע ממוקד לצבא לבנון, ברקע המשבר המתמשך במדינה. בנאום מוקלט שהועבר בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס בחיוב שר הביטחון, השוהה בבחריין, גם להתפתחויות בסוריה, ולקשר המתחדש בין הסורים לירדן ומדינות מתונות נוספות באזור.

גנץ גילה כי העביר בשבוע שעבר באמצעות גורמי צה"ל הצעה דרך יוניפי"ל למתן סיוע ממוקד לצבא לבנון. "לבנון הפכה לאי של אי יציבות לצערי, ואזרחי לבנון אינם אויבים שלנו. לכן הצעתי השנה ארבע פעמים סיוע ללבנון, כולל בשבוע האחרון בפנייה שהועברה למפקד יוניפי"ל. באופן ממוקד אנו מבקשים לסייע לצבא לבנון, שסובל ממחסור באספקה בסיסית ואיבד למעלה מחמשת אלפים חיילים שעזבו אותו בתקופה האחרונה, מול התחזקות של חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully