וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,500 מפגינים מהימין הפגינו בת"א בדרישה לוועדת חקירה בפרשת האזנות הסתר

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 23:25

בהפגנה לקחו חלק חברי הכנסת של הליכוד וארגוני ימין, שדרשו להקים ועדת חקירה "בלתי תלויה". המפגינים האשימו את המשטרה בכך שחדרה לטלפונים סלולריים של מקורבי נתניהו כדי להדיחו מתפקידו, וקראו קריאות נגד המשפט שלו ונגד הממשלה. "לא נסכים להפיכה משפטית"

בווידאו: מאות מפגינים בכיכר הבימה בדרישה להקמת ועדת חקירה בפרשת NSO/צילום: ניב אהרונסון

כ-1,500 אנשים מגוש הימין הפגינו הערב (חמישי) בכיכר הבימה בתל אביב בדרישה להקים ועדת חקירה על פרשת האזנות הסתר. בהפגנה לקחו חלק חברי הכנסת של הליכוד וראשי ארגוני הימין, שהאשימו את המשטרה שריגלה אחר מקורביו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כדי להדיחו מתפקידו. הקהל בכיכר שרק בוז וצעק "בושה", ועל שלטים שהונפו במקום נכתב "לסגור את המשפט, לפתוח בחקירה", "לא נסכים להפיכה משפטית" ו"הממשלה הזאת הורגת את הציונות".

"אנו דורשים ועדת חקירה בלתי תלויה, לא כזאת שחוקרים חוקרים את החוקרים, שיחקרו את מי שהיה מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, את מי שהיה היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, ואת פרקליט המדינה שי ניצן", אמר עו"ד עדי ברוך בראשית ההפגנה. "מתי ובאיזה היקף בוצע הריגול, מי נתן את ההוראה, איזה ריגול היה בלי צווים?".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, לא הגיע לאירוע. בסרטון שהוקרן בהפגנה אמר "מסיבות שאינני יכול לפרט, אני לא יכול להיות איתכם בבימה. אבל אני איתכם, אלפי הפטריוטים הציונים שדורשים ועדת חקירה ממלכתית. אני איתכם כשאמון הציבור במשטרה בשפל, כש-75% מהציבור איבדו אמון בחוקרי המשטרה. לא אפשרי שהחוקרים יחקרו את החוקרים".

הפגנה בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, בעקבות השימוש המשטרתי בתוכנת פגסוס. כיכר הבימה, ת"א, 17 בפברואר 2022. ניב אהרונסון
ההפגנה, הערב/ניב אהרונסון

ח"כ יואב קיש קרא בנאומו להקים ועדת חקירה ממלכתית. "לא נסתפק בוועדת חקירה פרלמנטרית. יש לחקור את אלשיך, מנדלבליט ושי ניצן", דרש.

"המדינה הזאת הרבה פחות דמוקרטית ממה שידענו", אמר ח"כ מיקי זוהר בנאומו בכיכר. "כשאנחנו היינו בשלטון הם אמרו שאנחנו פוגעים בדמוקרטיה, והיום אנחנו רואים בצורה ברורה מי פוגע בדמוקרטיה ברגל גסה. משטרת ישראל חדרה לטלפונים סלולריים של אנשים ובפרט של מקורבי נתניהו כדי להדיח את נתניהו מתפקידו", אמר ח"כ מיקי זוהר בנאומו.

עוד בוואלה!

אלפים הפגינו נגד הממשלה בתל אביב: "מפרקת את המדינה"

לכתבה המלאה
הפגנה בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, בעקבות השימוש המשטרתי בתוכנת פגסוס. כיכר הבימה, ת"א, 17 בפברואר 2022. ניב אהרונסון
ההפגנה, הערב/ניב אהרונסון

ח"כ ישראל כץ הצטרף למתקפה נגד הממשלה. "מדובר בחשש מפגיעה ביסודות הדמוקרטיה בישראל", אמר, "הימין תחת מתקפה, חופש הביטוי נמצא תחת מתקפה, חזון המדינה היהודית תחת מתקפה של ממשלת בנט-לפיד-ליברמן ומנסור עבאס איש החמאס". בנוסף האשים כי ליברמן "מתנהג כמו גדולי האנטישמים".

עוד נאמו הח"כים יריב לוין, אלי כהן וגלית דיסטל אטבריאן. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ניסה לנאום תוך שרבים מהמפגינים שרקו לו בוז, זאת בשל כך שלא התנגד להקמת ממשלת בנט-לפיד.

ח"כ איתמר בן גביר, שנכח ונאם בהפגנה, התייחס לזימונו לחקירה. "מצאו שיטה חדשה - הזמינו אותי לחקירה", אמר, "אני חוזר עכשיו לחקירה ולא תאמינו באיזו טענה. שאלתי את השוטרים מה הם רוצים ממני, שוחד? מעטפות הונאה? אמרו לי 'לא לא בן גביר, אנחנו חוקרים אותך חודשים אחרי על האירוע בחניון'. אתם זוכרים שהתקשורת הישראלית עשתה פוצי מוצי למאבטחים? מחבלים!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully