וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו נגד הממשלה בתל אביב: "מפרקת את המדינה"

שני פרומקין

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 23:16

המשתתפים מחו על חיבור הממשלה עם רע"ם ו"היעדר הגיבוי ללוחמים". כמו כן רבים ביטאו את זעמם על נושא "גניבת הבחירות". סמוטריץ': "נמצאת כאן ישראל המאמינה שבכוחה לפעול ולשנות ולהפיל את הממשלה הרעה הזו"

בווידאו: יותר מאלף משתתפים בהפגנת הימין בתל אביב/צילום: ראובן קסטרו, שני פרומקין

אלפים הפגינו הערב (שלישי) בהפגנה נגד הממשלה בכיכר הבימה בתל אביב. רבים מהמשתתפים מחו על חיבור הממשלה לעבאס ורע"ם, ועל "היעדר הגיבוי ללוחמים". "בזמן שישבתם בממ"ד בנט ושקד תפרו ממשלה עם תומכי טרור".

"לראשונה בתולדות המדינה, יש ימין נוסף, 'ימין אמיתי הפעם', ימין ערבי אסלאמיסטי מבית היוצר של האחים המוסלמים והתנועה האסלאמית. מדינת פלסטין חלומם - ומדינת היהודים חלחלתם", קרא ח"כ אמיר אוחנה על הבמה.

בהמשך עלה לבמה ח"כ בצלאל סמוטריץ, "ערב טוב ישראל המאמינה - לא ישראל הראשונה לא ישראל השניה - ישראל אחת - ישראל המאמינה במדינת ישראל", אמר. "ישראל המאמינה שבכוחה לפעול ולשנות ולהפיל את הממשלה הרעה הזו - ולהקים במקומה ממשלה יהודית וציונית לישראל. ישראל המאמינה בדמוקרטיה ובהכרעת הרוב ושחייבים לתקן את מערכת המשפט ולשמור על הדמוקרטיה הישראלית.
ישראל המאמינה שיכול להיות יותר זול כאן. כאן נמצא הרוב השפוי שישמור על המסורת, על השבת, על הגיור, על הכותל, הרוב שישמור על ישראל מדינה יהודית".

מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
ההפגנה, הערב/ראובן קסטרו

בהפגנה דיבר גם ח"כ איתמר בן גביר. "איזה מחזה מדהים - חילונים, דתיים, מסורתיים, חרדים, יהודים!", קרא. בנאומו הזכיר את רצח אלי קיי בפיגוע הירי בירושלים, ותקף את ח"כ מנסור עבאס, על כך שלא עמד בדקת הדומיה שנערכה לזכרו של קיי בכנסת ביוזמתו הלא-רשמית.

עוד בוואלה!

אליהו דוד קיי, תושב מודיעין, הוא הנרצח בפיגוע בירושלים

לכתבה המלאה
ח"כ איתמר בן גביר מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
תקף את עבאס. בן גביר/ראובן קסטרו

על השלטים בהפגנה נכתב "מחאת הקו האדום - לא לממשלת כל אזרחיה" וכן "ממשלת החורבן מפרקת את המדינה" עם תמונה של עבאס בין בנט ללפיד. עוד עלה שוב ושוב נושא "גניבת הבחירות" בקרב המפגינים.

"כל יהודי צריך להגיע להפגנות, המדינה בסכנה, אנחנו לפני התהום. לא יכול להיות שבן אדם עם שישה מנדטים גנב את השלטון", אמרה רוני שהגיעה מרחובות. "מה אגיד לנכדים שלי? שאדם ששיקר לבוחרים הוא ראש ממשלה? באתי להפגנה בשביל הצדק ואין צדק. מה שבנט עשה זה פשע".

מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021/ראובן קסטרו

יפה ואילן, זוג חילוני שהגיע מחולון, סיפרו שהם לא מעוניינים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת ויוצאים נגד רפורמות הכשרות. לדבריהם, הממשלה פועלת לפי כל רצונות רע"ם. "אני לא רוצה שהנכדים שלי יתחתנו עם ערבים. בשמאל אין להם בעיה עם זה. מה נשאר לנו חוץ מהסממנים היהודיים?", אמרה יפה. "אין לי בעיה עם הערבים יש לי בעיה עם המחבלים. אין להם נאמנות למדינה".

"משנה לשנה הערבים רואים את עצמם יותר כפלסטינים ולא ישראלים", אמר אילן. "היום הימין הוא לא הרוב. הפכנו להיות שתי מדינות - יהודים וישראלים, יש אנשים שלא מעניין אותם ירושלים וחברון. מצער אותי שזה ככה, שהם רוצים להרוס את האמונות שלי". הוא הוסיף כי "אני נוסע בשבת, אני חילוני לגמרי, אבל אני רוצה שתהיה פה מדינה יהודית. ישראל קראה לשלום והערבים מעולם לא קיבלו את זה".

אילן ביקר את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ואמר שהוא "נתן לעבאס את המפתח לממשלה והזניח את הנגב", אך הדגיש כי הוא רוצה שהוא יחזור לשלטון. מפגינים רבים נוספים סבורים כי נתניהו לא היה מקים ממשלה עם עבאס, אך מדגישים כי אם זה אכן היה קורה "ביבי יותר לא היה נבחר, וביבי יותר לא היה רואה אף אחד, חד משמעית".

מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021/ראובן קסטרו

יעקב, אתי ואילנה, תושבי אריאל ופתח תקווה, זעמו על החקירה שנערכה ללוחמת ולוחם מג"ב, שעצרו את פיגוע הדקירה בירושלים השבוע. "בנט גיבה את הלוחמים רק בגלל הלחץ הציבורי. עצם זה שלקחו אותם לחקירה ולקחו להם את הנשק, ורק אחרי 24 שעות נזכרו לתת להם צל"שים - זה חמור מאוד", אמרו.

גם על שר החוץ יאיר לפיד נשמעה ביקורת חריפה בקרב השלושה: "בן אדם חלול, אין לו מסורת, אין לו מורשת, חצי שנה והאדם עוד לא אמר איזו אמירה חכמה". לדבריהם, לפיד לא הרוויח כל הישג בתפקיד, כולל הכרזת בריטניה על חמאס כארגון טרור על כל זרועותיו: "נראה לך שלבריטניה אכפת מישראל? בריטניה דואגת לעצמה, היא לא דואגת לי ולך. אנחנו ממש לא מעניינים אותם. הם מבינים שהם מסוכנים".

סגן ראש העיר אריאל, אבנר משרקי, שנכח בהפגנה, ביקר את המצב הביטחוני. "בואו לבידיא - שם בטוח ליהודים, הפלסטינים מכבדים את היהודים יותר מערבים עם אזרחות ישראלית. פעם במשפחה שלי לא היו באים לאריאל, היו אומרים 'זורקים אצלכם אבנים'. היום אני אומר להם 'אני לא בא לאשקלון, זורקים עליכם טילים'", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully