וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו דוד קיי, תושב מודיעין, הוא הנרצח בפיגוע בירושלים

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 16:04

בן 26, עולה חדש מדרום אפריקה שהתגייס לצנחנים ועבד כמדריך ברחבת הכותל המערבי, נרצח בפיגוע בסמוך להר הבית. מותו נקבע בהדסה הר הצופים, לשם פונה עם פגיעת ראש קשה תוך כדי פעולות החייאה. הקרן למורשת הכותל המערבי: "האיר פנים לכל אדם"

בווידאו: תיעוד מזירת הפיגוע בעיר העתיקה/צילום: דוברות משטרת ישראל, אנשי הדממה, שלומי הלר, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות לפעי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

אליהו דוד קיי, בן 26 ממודיעין שעבד כמדריך הסברה ברחבת כותל המערבי, נרצח בפיגוע בירושלים היום (ראשון). הפיגוע אירע הבוקר בסמוך להר הבית, כשמחבל ירה למוות באליהו כשהיה בדרך למקום עבודתו, ופצע שלושה בני אדם נוספים. כוחות המשטרה הגיעו למקום עם הישמע הדיווח וירו במחבל למוות.

מותו של אליהו נקבע ביחידת הטראומה בהדסה הר הצופים. הוא פונה עם פגיעת ראש קשה תוך כדי פעולות החייאה וללא סימני חיים.

הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי, שמואל רבינוביץ, מסרו כי הם "כואבים ודומעים". אליהו קיי, עולה חדש מדרום אפריקה, "האיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש במסירות ובנאמנות", תיארו. אליהו עלה לארץ ושירת בצנחנים. מנחם גולדברג, ששירת איתו בפלוגה, תיאר את הרגשות הקשים: "אני בוכה ורועד, איזה בחור זהב, איזה חיוך תמידי". יוסי גילר, ששירת יחד עם אליהו בחטיבת הצנחנים, תיאר את אליהו כ"סוג האנשים שתמיד חיפשו לעזור לאחרים בכל דרך".

יוסי גילר, חברו של ההרוג מהצבא, סיפר כי "הוא היה מסוג האנשים שתמיד חיפשו לעשות כל מה שהוא יכול כדי לעזור לאחרים. באמת בחור מדהים".

אלי קיי. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"האיר פנים לכל אדם". אליהו קיי/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

עוד בוואלה!

פצוע הפיגוע בירושלים: "נכנס רסיס בזרוע במקום התפילין, קרה לי נס"

לכתבה המלאה

המחבל, פאדי אבו שחידאם, שנורה ונהרג, היה מוכר למשטרה על רקע פלילי. עם זאת, לא היה עצור בעבר על ידי שב"כ, והיה מורה מוכר בהר הבית.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע לזירת הפיגוע וציין כי המחבל הוא איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע. לדברי בר-לב, "אישתו ברחה לחו"ל לפני שלושה ימים והוא השתמש בכלי נשק תקני שאינו בשימוש נפוץ בישראל".

זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע "הקשה", כלשונו, שאירע בירושלים. "קיבלתי עדכון על פרטי האירוע, הייתה פעולה מהירה של כוחותינו", אמר. "השוטרים שהיו במקום נטרלו במהירות רבה את המחבל". ראש הממשלה הורה לכוחות הביטחון להיערך בהתאם "ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה".

חמאס ויתר הארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה בירכו על הפיגוע. "הצעירים המהפכניים ימשיכו במאבקם הלגיטימי עד השגת חירותם, שחרור אדמתם והחזרת השליטה על המקומות הקדושים", אמר חאזם קאסם, אחד מדוברי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully