וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע הפיגוע בירושלים: "נכנס רסיס בזרוע במקום התפילין, קרה לי נס"

בשיחה בבית החולים הדסה עין כרם שיחזר את רגע הפציעה: "יצאתי מרחבת הכותל ושמעתי צרור ירי, תוך שניות הרגשתי כאב חזק ביד". את הטיפול הרפואי הוא מתאר כ"נס גלוי, אני חי, נושם ושמח". במהלך הפיגוע, אזרח נהרג ו-3 נפצעו. המחבל חוסל

בווידאו: פצוע מהפיגוע בעיר העתיקה משחזר/צילום: יעל פרידסון

זאבי קצנלבוגן נפצע קל בפיגוע היום (ראשון) בכניסה לעיר העתיקה בירושלים. בשיחה בבית החולים הדסה עין כרם הוא שיחזר את רגע הפציעה, "הרגשתי כאב חזק בזרוע, במקום של התפילין".

הפצוע, בן 46, נשוי ואב לשמונה, סיפר כי הוא הגיע מרחבת הכותל ושמע צרור של יריות. "תוך כדי שאני מנסה להבין מה קורה קיבלתי כאב חד בזרוע, חיפשתי מבנה סגור להיכנס אליו ונכנסתי לסמטה", תיאר. "נכנס לי רסיס ממש במקום התפילין". זאבי הגדיר את הטיפול רפואי כ"נס גלוי" והצהיר: "אני חי, נושם ושמח".

הפיגוע אירע באזור השעה 09:00 בבוקר סמוך להר הבית, בכניסה לעיר העתיקה בירושלים. המחבל ירה למוות באדם ופצע שלושה נוספים. המחבל, פאדי אבו שחידאם, שנורה ונהרג, היה מוכר למשטרה על רקע פלילי. עם זאת, לא היה עצור בעבר על ידי שב"כ, והיה מורה מוכר בהר הבית.

זאבי קצנלבוגן, הפצוע בפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. יעל פרידסון
זירת הפיגוע, היום/יעל פרידסון
בווידאו: תיעוד מזירת הפיגוע בעיר העתיקה/צילום: דוברות משטרת ישראל, אנשי הדממה, שלומי הלר, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות לפעי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

מותו של פצוע בשנות ה-30 לחייו נקבע ביחידת הטראומה בהדסה הר הצופים. הוא פונה עם פגיעת ראש קשה תוך כדי פעולות החייאה וללא סימני חיים. המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים הגיעו בזירה, והמשטרה החלה בחקירת נסיבות הפיגוע.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע לזירת הפיגוע וציין כי המחבל הוא איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע. לדברי בר-לב, "אישתו ברחה לחו"ל לפני שלושה ימים והוא השתמש בכלי נשק תקני שאינו בשימוש נפוץ בישראל".

זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע "הקשה", כלשונו, שאירע בירושלים. "קיבלתי עדכון על פרטי האירוע, הייתה פעולה מהירה של כוחותינו", אמר. "השוטרים שהיו במקום נטרלו במהירות רבה את המחבל". ראש הממשלה הורה לכוחות הביטחון להיערך בהתאם "ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה".

חמאס ויתר הארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה בירכו על הפיגוע. "הצעירים המהפכניים ימשיכו במאבקם הלגיטימי עד השגת חירותם, שחרור אדמתם והחזרת השליטה על המקומות הקדושים", אמר חאזם קאסם, אחד מדוברי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully