וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ו-3 פצועים בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים, המחבל חוסל

סמוך לשעה 09:20 התקבלו דיווחים במוקדי החירום וההצלה על קולות ירי בציר המוביל להר הבית. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום וחיסלו את המחבל בזירה. אזרח שנפצע אנוש מת מפצעיו. 3 פצועים, בהם 2 שוטרים, פונו לבתי החולים

בווידאו: תיעוד מזירת הפיגוע בעיר העתיקה/צילום: דוברות משטרת ישראל, אנשי הדממה, שלומי הלר, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות לפעי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

אדם נהרג ו-3 נוספים נפצעו היום (ראשון) בפיגוע סמוך להר הבית בירושלים. המחבל, שהיה חמוש בקרלו, ירה בשני אזרחים סמוך להר הבית, סמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה. נשלל חשד לפיו היה עוד מחבל שהיה מעורב באירוע ונמלט - כך הודיעו המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד המחוז דורון תורג'מן, וציינו כי המחבל, פאדי אבו שחידאם, היה מוכר למשטרה על רקע פלילי. עם זאת, לא היה עצור בעבר על ידי שב"כ, והיה מורה מוכר בהר הבית.

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום, המחבל, תושב שועפאט כבן 40, נורה ונהרג. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע למקום וציין כי המחבל הוא איש הזרוע המדינית של חמאס שהתפלל בעיר העתיקה באופן קבוע. לדברי בר-לב, "אישתו ברחה לחו"ל לפני שלושה ימים והוא השתמש בכלי נשק תקני שאינו בשימוש נפוץ בישראל".

מותו של פצוע בשנות ה-30 לחייו נקבע ביחידת הטראומה בהדסה הר הצופים. הוא פונה עם פגיעת ראש קשה תוך כדי פעולות החייאה וללא סימני חיים. המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים נמצאים בזירה, והמשטרה החלה בחקירה נסיבות הפיגוע.

מחבל בזירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם הקרלו ביד. המחבל פאדי אבו שחידאם/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

כוחות גדולים של יס"מ, ימ"ס ושב"כ נערכים לכניסה למחנה הפליטים שועפאט, במסגרת חקירת הפיגוע. כוחות משטרה פשטו על משרדי הנהלת בית הספר אל ראשידיה במזרח ירושלים, בה עבד המחבל כמורה.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע "הקשה", כלשונו, שאירע בירושלים. "קיבלתי עדכון על פרטי האירוע, הייתה פעולה מהירה של כוחותינו", אמר. "השוטרים שהיו במקום נטרלו במהירות רבה את המחבל". ראש הממשלה הורה לכוחות הביטחון להיערך בהתאם "ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה".

עוד ציין בנט כי זהו הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים: "אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים", קרא. בנט בירך את ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, על ההחלטה להכריז על חמאס כארגון טרור.

בווידאו: בנט וגנץ מתייחסים בישיבת הממשלה לפיגוע בעיר העתיקה/צילום: רוני כנפו
המחבל, פאדי אבו שחידאם. מתוך טוויטר, אתר רשמי
מורה בהר הבית. המחבל פאדי אבו שחידאם/אתר רשמי, מתוך טוויטר

שלושה פצועים פונו ליחידת הטראומה בהדסה עין כרם: בן 46 במצב בינוני ושני שוטרים, בני 30 ו-31, במצב קל. קרוב משפחתו של אחד הפצועים, תושב העיר העתיקה שחטף כדור בידו מהמחבל, סיפר לוואלה!: "נס גדול. הוא לא נפגע בשום כלי דם. תפרו לו את הפגיעה". שערי העיר העתיקה נסגרו לתנועה וכוחות גדולים של משטרה נפרסו בכל האזור.

בתיעוד האירוע ניתן לשמוע את הפצוע צועק "הצילו, הצילו" - מיד לאחר מכן, המחבל ממשיך ופוצע אותו. מפקד מחוז ירושלים הגיע לזירה ומקיים בשעה זו הערכת מצב. כוחות משטרה גדולים ממשיכים לפעול בזירת הפיגוע.

חמאס ויתר הארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה בירכו על הפיגוע. "הצעירים המהפכניים ימשיכו במאבקם הלגיטימי עד השגת חירותם, שחרור אדמתם והחזרת השליטה על המקומות הקדושים", אמר חאזם קאסם, אחד מדוברי חמאס.

זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

חובש המוצב על טרקטורון מד"א, יהושע שטרית, ופראמדיק מד"א, משה טובולסקי, אמרו כי יצאו לזירה עם רגע הדיווח. "ראיתי שני גברים כבני 30 שוכבים עם פצעי ירי", סיפר שטרית. "אחד הפצועים היה מחוסר הכרה והשני בהכרה מעורפלת", תיאר טובולסקי והוסיף כי הם העניקו לפצועים טיפול רפואי מידי, ומיד "העלינו אותם לטרקטורון ופינינו אותם לניידות טיפול נמרץ, שהמתינו סמוך לרובע היהודי ומשם פונו לבתי החולים".

חובשי מד"א ציינו כי "מצבו של אחד מוגדר אנוש והשני קשה". הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק ולהדסה הר הצופים. "שלושה פצועים נוספים במצב קל פונו באמבולנס משטרתי", הוסיפו.

השר בר-לב עם המפכל שבתאי ומפקד מחוז ירושלים תורג׳מן בזירת הפיגוע בירושלים. המשרד לביטחון פנים, אתר רשמי
השר בר לב עם המפכ"ל ומפקד המחוז/אתר רשמי, המשרד לביטחון פנים

פראמדיק מד"א, אלחי סופר, חבר לטרקטורון מד"א ופינה את הפצוע האנוש. "הגענו בניידת הטיפול הנמרץ של מד"א לרובע היהודי, שם חברנו לטרקטורון של מד"א שהעביר לנו גבר כבן 30 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בגופו", סיפר.

"העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ובדרך לבית החולים ניסינו להאבק על חייו תוך שאנחנו מבצעים בו פעולות החייאה מתקדמות ולצערנו לאחר זמן קצר הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו", תיאר סופר.

זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

יעקב, תושב האזור, סיפר כי החל לשמוע יריות בזמן שלמד בסמוך למקום, בסביבות השעה 09:00 בבוקר: "לתומי חשבתי שזה מנסיבות רגילות באזור מהכפרים", אמר. "זה היה חזק מדי, חזרנו לחדר האוכל, שמעו ניידות וסירנות, לא חשבנו שזה פיגוע ירי".

"לצערנו", אמר יעקב, "יש פה מי שמנסה לשנות לנו את החיים. יש צד שני שלא רוצה שנחיה איתו ביחד. תמיד מתנהלים בזהירות פה בעיר העתיקה, צריך סיוע אלוהי שלא יקרו כאלו דברים".

מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: support@walla.net.il בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה תוך ציון שם מלא ומספר טלפון וצרפו צילום ו/או קישור לדף הרלוונטי באתר. תודה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully