וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון, רחובות, אשדוד ונס ציונה: הרחובות הפכו לשדה קרב של ארגוני הפשע

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 13:02

חיסולים, מקרי ירי ופיצוצים הפכו לשגרת יומם של תושבים רבים, שמפחדים להיקלע למלחמה בין העבריינים. "אני מוצאת את עצמי שומרת מרחק גדול מרכבים ומפחדת לעמוד ברמזורים", סיפרה לוואלה! רחל, ותושב אשדוד הוסיף: "כשרכב מתפוצץ לך באמצע מרכז מסחרי הומה אדם, זה מפחיד"

בווידאו: הרוג ושני פצועים קשה בפיצוץ רכב באשקלון/צילום: דוברות המשטרה, יניר יגנה ודודי לוי/ כאן דרום

רבים מתושבי אשקלון נחרדו אמש (ראשון) מפיצוץ אדיר כתוצאה מחיסולו של אבי ביטון, בכיר בארגון הפשיעה של שלום דומרני, שאירע בשעות הלילה ברכב, בלב שכונת המגורים שבה מתגורר דומרני עצמו. הבוקר, תושבים רבים מהערים שחוו אירועים דומים, בין היתר רחובות, אשדוד ונס ציונה, מספרים לוואלה! על החשש כי חפים מפשע ייקלעו למלחמה בין עבריינים וייפגעו. בינתיים, המשטרה, שסיכלה בשנה האחרונה כ-20 מקרים בהם תוכננו פיגועים פליליים, בודקת אם ביטון וחבריו היו בדרך לביתו של דומרני.

"זה קורה לאור יום, בכבישים ראשיים ובאמצע שכונות מגורים. כתושבת העיר החשש הכי גדול הוא שחפים מפשע ייפגעו במהלך חיסול חשבונות שכבר מזמן חצה את כל הגבולות והפך למדמם ביותר", אמרה רחל, תושבת אזור לכיש. "אני מוצאת את עצמי שומרת מרחק גדול מרכבים ומפחדת לעמוד ברמזורים. מרגיש שהמלחמות בעולם התחתון הפכו למובן מאליו ואנחנו תקועים באמצע. והכי עצוב זה שכשאנחנו שומעים על עוד חיסול, או ניסיון חיסול, זה כבר לא מפתיע".

זירת החיסול באשקלון
 בבוקר שאחרי. שי מכלוף
"המצב מפחיד". זירת פיצוץ הרכב באשקלון, הבוקר/שי מכלוף

מ', שגר סמוך למקום שבו חוסל הלילה ביטון, סיפר ל-103FM כי המצב "מפחיד מאוד". "זו שכונה שקטה מאוד, של אנשים שקטים וטובים. איפה המשטרה? אני לא מבין איך דברים כאלה קורים", זעם מ'. לינוי, תושבת העיר, שיתפה: "זה פחד אלוהים. לקום לבוקר כזה כשאתה יודע שמישהו נשרף חי מול הפנים שלך, אתה לא יודע מה לעשות. אם זה הרכב שלך, של שכן שלך, של חבר שלך. אתה לא יודע מה היעד הבא.
המשטרה בתחנה יושבים ומפצחים גרעינים".

גילה, תושבת אשקלון, התלוננה כי האירועים פוגעים באיכות החיים בעיר. "אשקלון לא צריכה לחזור להיות ממותגת כעיר פשע. אנחנו לא רוצים להתעורר כל בוקר ולשמוע שבאשקלון קרו פיצוצים", אמרה. "כולם ידעו שאנחנו הולכים לאירוע כזה. יש כאלה שחוששים באשקלון. זה פוגע בביטחון האישי בעיר ובתחושת המוגנות".

חשד לניסיון חיסול ברחובות, 25 בינואר 2022. ניב אהרונסון
"יש חשש גדול", זירת ניסיון חיסול ברחובות. לפני כשלושה שבועות/ניב אהרונסון

גם באשדוד, חוליית חיסול מארגונו של בני שלמה נעצרה לפני כשלושה שבועות, רגע לפני התנקשות, תושבים רבים חוששים. "יש חשש, בטח לאחר שהתפוצץ רכב כמה מטרים מהבית, סמוך לחנות שהילדים קונים ממתקים כל הזמן.", סיפר אחד התושבים. "זה יכול לפגוע בהם ובנו, יש חשש גדול, בטח לאחר שמי שישבו בכלא השתחררו. אני סומך על המשטרה אבל עדיין יש חשש".

תושב אחר מהעיר סיפר כי "אנחנו שומעים כבר יותר משנה כמעט כל חודש על ירי באזור שיש אזרחים. יש פגיעה בביטחון האישי. כשרכב מתפוצץ לך באמצע מרכז מסחרי הומה אדם, זה מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully