וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת אולמרט לבדיקה פסיכיאטרית לבני משפחת נתניהו: "פגיעה חמורה בפרטיות"

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 9:37

אולמרט ביקש להעביר לידיו רשומות רפואיות בתחום בריאות הנפש של בנימין נתניהו, אשתו שרה ובנו יאיר, לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית ולהיבדק בידי פסיכיאטר מטעמו. בית המשפט נימק את קביעתו: "למנוע מצב בו גילוי מסמכים יהפוך למסע דיג כדי להביך את התובע"

בווידאו: דיון בתביעת לשון הרע שהגישו בני הזוג נתניהו נגד אולמרט/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

בית משפט השלום תל אביב דחה היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, להעביר את ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, בדיקה פסיכיאטרית יחד עם אשתו, שרה נתניהו ובנם, יאיר נתניהו. אולמרט ביקש להעביר לידיו רשומות רפואיות בתחום בריאות הנפש, לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית ולהיבדק בידי פסיכיאטר מטעמו.

בקביעתו, נימק בית המשפט כי "יש למנוע מצב שבו דרישה לגילוי מסמכים תהפוך למסע דיג שתכליתו לנסות ולאתר ראיה שתאפשר להוכיח בדיעבד את אמיתותו של הפרסום, ולצד זאת - להביך את התובע, ולהרתיע אותו מלהמשיך ולנהל את התביעה". בנוסף, נכתב כי מדובר "בפגישה קשה וחמורה בזכותם של התובעים לפרטיות".

משפחת נתניהו הגישה תביעת דיבה בסך 837 אלף שקלים נגד אולמרט, שכינה אותם "חולי נפש" בריאיונות שנתן. בתום הדיון לא הושג הסדר בין הצדדים.

בדיון שאל השופט את אולמרט באילו אמצעים נקט כדי לדעת אם הדברים שאמר הם אמת. הוא הקריא דוגמה בה אמר אולמרט על בני משפחת נתניהו כי "כל רופא פסיכיאטר שיש לו מצפון יגיד - צריך להוציא צו אשפוז לו, לה ולבן, הם כולם אנשים חולים".

בתגובה השיב אולמרט כי עקב אחר המעשים של בני המשפחה ושמע הקלטות שלהם, ואף התייעץ עם מומחים שמכירים אותם, שהעידו בפניו על התנהגויות ש"נכנסות להגדרה של מה שבאופן פופולרי נקרא 'התנהגויות לא נורמליות'". בכתב ההגנה נטען כי הפרסומים, לפיהם משפחת נתניהו לוקה במחלת נפש, משקפים את המציאות, ושאולמרט הביע את דעתו "בתום לב ומתוך חרדה כנה לגורלה של מדינת ישראל תחת שלטון נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully