וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: מספר המתים מקורונה כואב, לעומסים במחלקות יש מחירים

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 9:53

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס בריאיון ל-103FM לדעיכה האיטית של הגל החמישי ואמר כי להערכתו נתוני התחלואה יהיו גבוהים גם בשלושת השבועות הקרובים. עוד הבהיר כי אין סימנים שתת הזן החדש מתפשט והזהיר מהירידה בכמות המתחסנים: "עשרות אלפי חיסונים עלולים להיזרק"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאות ביום המאבק במחלת הסרטן/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר (שלישי) בריאיון ב-103FM כי אין ספק שלעומס בבתי החולים בעקבות הקורונה יש מחירים. "יש לו מחירים גם בחיי אדם וגם בנטל שיש על כוח האדם הרפואי. אני מקווה שעכשיו נראה הקלה קצת", אמר.

פרופ' אש אמר כי "כל אחד שנפטר זה כואב, אבל צריך לזכור את הצד השני במשוואה וזה פגיעה בהרבה מאוד אנשים כאשר אתה סוגר את המשק ומייצר מגבלות".

מחלקה פנימית ומחלקת קורונה, בי"ח ברזילי, 7 בפברואר 2022. שי מכלוף
"לעומס בביה"ח יש מחירים"/שי מכלוף

לגבי הווריאנט החדש BA2 אמר כי הוא עדיין באחוזים בודדים אצלנו. "בינתיים אין סימנים שהוא מתפשט. כל הזמן יצוצו וריאנטים חדשים. אחד הדברים החשובים שאנחנו עושים זה להיערך, לעקוב אחרי ההתפתחות שלהם ולהעריך את המסוכנות שלהם. אני מקווה שלא יצוצו וריאנטים שיטרידו אותנו".

על התו הירוק אמר כי הוא פחות יעיל בעת הזאת, "ואנחנו תמיד אמרנו ואני גם אומר עכשיו - לא הסתכלנו עליו ככלי לעידוד התחסנות, אלא ככלי למניעת תחלואה". לדבריו של אש, בעוד כשבועיים עשרות אלפי חיסונים ייזרקו לפח בעקבות תוקפם, "וזאת ההזדמנות לקרוא לאנשים לבוא ולהתחסן. החיסון יעיל גם במניעת תחלואה ובוודאי במניעת תחלואה קשה".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי נמשכת הירידה במניין המאומתים עם 43,852 חיוביים. מניין החולים קשה ממשיך לרדת גם - 1,161, מתוכם 355 במצב קריטי. אחוז הנבדקים החיוביים עומד על 24.1%. מפרוץ המגיפה מתו 9,226 חולים בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully