וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מזהיר: אורן זריף מטעה את הציבור

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 13:13

בהודעה שפרסמה הוועדה למניעת הטעיית הציבור של המשרד בעניין פרסומיו של זריף בעיתונות ובאתר האינטרנט הודגש כי פרסומיו של זריף נעשים ללא כל בסיס מדעי, וכי הם כוללים ייחוס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול והריפוי

אורן זריף. אריק סולטן, מעריב
לא תחליף לייעוץ רפואי. אורן זריף/מעריב, אריק סולטן

הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסום במשרד הבריאות הודיעה היום (חמישי) כי פרסומיו של אורן זריף מהווים הטעיה של הציבור. "הפרסומים נעשים ללא כל בסיס מדעי", נאמר בהודעת הוועדה. עוד נאמר כי הם כוללים "ייחוס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול והריפוי, באופן המהווה תחליף לטיפול רפואי.

ההודעה פורסמה בעקבות פנייתה של ח"כ מיכל רוזין (מר"צ) למשרד, שהתלוננה על הפרסומים של זריף בעיתונות הכתובה ובאתר האינטרנט שלו. זריף טוען בפרסומים שהוא "מטפל בכל סוגי המחלות, בלי יוצא מהכלל". כמו הן, הוא טוען, יש צורך במפגש אחד בלבד לצורך הטיפול.

"אורן זריף אינו מוסמך לעסוק ברפואה בו במקצוע בריאות כלשהו", מזהיר משרד הבריאות, "המידע הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות את החולים במחלות ובמצבים הרפואיים המפורטים בפרסומיו, או לשמש כהמלצה או הוראה רפואית".

עוד נאמר בהודעה: "אין במידע ובייעוץ הניתן על ידי זריף כדי להוות תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר, או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהיא. אין כל נתונים מדעיים בדבר שיטת הטיפול והייעוץ הניתן על ידי זריף".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully