וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל הנחה לעצור את השימוש בתוכנות ריגול "עד לבירור מעמיק"

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 20:00

שבתאי הנחה לעצור את השימוש בטכנולוגיות, למעט "במקרים חריגים של סכנת חיים בלבד". למקורביו אמר המפכ"ל כי "הוא לא יהסס לטפל במלוא חומרת הדין", אם המשטרה אכן עקבה אחרי אזרחים באמצעות תוכנת הסייבר של חברת NSO

בווידאו: בנט לפיד וליברמן מתייחסים לפרשת NSO/צילום: לע"מ וערוץ הכנסת

המפכ"ל קובי שבתאי הנחה הערב (שני) להפסיק את השימוש בתוכנות ריגול "עד לבירור מעמיק" של הפרשה, לפיה המשטרה עקבה באמצעות תוכנת "פגסוס" של NSO נגד בכירים ואזרחים רבים. לדברי שבתאי, השימוש בתוכנה יאושר "במקרים חריגים של סכנת חיים בלבד".

למקורביו אמר שבתאי שהוא "לא יאפשר פגיעה באזרחי ישראל, ואם הייתה כזו גם אם לפני שנים ובטרם נכנס לתפקיד לא יהסס לטפל בזה במלוא חומרת הדין". עד כה, מהבדיקות שמבצעת המשטרה, עלה כי לא נפל פגם בפעילות השוטרים והחוקרים.

יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
"לא יאפשר פגיעה באזרחי ישראל". שבתאי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, שבתאי הורה לאגף החקירות והמודיעין לבדוק מידית את רשימת המעקבים שפורסמה הבוקר ב"כלכליסט". זאת, לאחר שפנה לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, כדי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט.

לפי חשיפת כלכליסט, המשטרה שתלה את תוכנות הריגול ללא פתיחת חקירה וללא אישור חוקי לכך. בין "המודבקים" בתוכנה, עיתונאי וואלה!, מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה והעורך הראשי לשעבר אבירם אלעד, סטלה הנדלר לשעבר מנכ"לית בזק, איריס אלוביץ' בת זוגו של בעל השליטה בבזק לשעבר, מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, יאיר כץ יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית ובנו של ח"כ חיים כץ, מנכ"לי משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר ושלמה פילבר, דודו מזרחי מנכ"ל בזק, אבנר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יועציו של נתניהו יונתן אוריך וטופז לוק, יורם שמחון ראש המועצה מבשרת ציון, מרים פיירברג ראש עיריית נתניה, מוטי ששון ראש העיר חולון ויעקב פרץ ראש העיר קריית אתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully