וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל הורה לאגף החקירות לבחון מידית את רשימת המעקבים שפורסמה

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 15:56

המפכ"ל הנחה את אנשי האגף לבדוק את רצף המקרים כפי שפורסמו על ידי "כלכליסט", בהם בוצע שימוש בתוכנת הריגול פגסוס של NSO. מוקדם יותר קרא המפכ"ל להקים ועדת בדיקה שתבחן את הפרסומים בנושא: "להשיב את אמון הציבור במשטרה ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות"

בווידאו: בנט לפיד וליברמן מתייחסים לפרשת NSO/צילום: לע"מ וערוץ הכנסת

לצד דרישתו להקמת ועדה חקירה, מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הורה היום (שני) לאגף החקירות והמודיעין לבדוק מידית את רשימת המעקבים שפורסמה הבוקר ב"כלכליסט".

לפי חשיפת כלכליסט, המשטרה שתלה את תוכנות הריגול ללא פתיחת חקירה וללא אישור חוקי לכך. בין "המודבקים" בתוכנה, עיתונאי וואלה!, מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה והעורך הראשי לשעבר אבירם אלעד, סטלה הנדלר לשעבר מנכ"לית בזק, איריס אלוביץ' בת זוגו של בעל השליטה בבזק לשעבר, מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, יאיר כץ יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית ובנו של ח"כ חיים כץ, מנכ"לי משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר ושלמה פילבר, דודו מזרחי מנכ"ל בזק, אבנר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יועציו של נתניהו יונתן אוריך וטופז לוק, יורם שמחון ראש המועצה מבשרת ציון, מרים פיירברג ראש עיריית נתניה, מוטי ששון ראש העיר חולון ויעקב פרץ ראש העיר קריית אתא.

יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
"להשיב את אמון הציבור במשטרה". שבתאי/ראובן קסטרו

בעקבות החשיפה, גורמים מכלל המערכת הפוליטית קראו לחקירת הפרשה. המפכ"ל שבתאי פנה לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, כדי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט. "ביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה", אמר, "שתבחן את הנושא על כל היבטיו וזאת על מנת להשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל מחד ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות במשטרת ישראל מאידך". הוא ציין כי "ככל שתמצא הוועדה אי סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק".

בר-לב הודיע כי הוא שוקל לשנות את החלטתו, ולהקים ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט לבקשת שבתאי, במקום אחת ממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully