וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פרשת הריגול: "יום שחור למדינת ישראל, אין פה ימין ושמאל"

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 21:36

האופוזיציה תקפה את בנט בדיון 40 חתימות שיזמה תחת הכותרת "אובדן השליטה של ראש הממשלה מול המגפה". בנט השיב ואמר כי בממשלתו "לא נוקטים בגישה הפאניקיסטית", בניגוד לממשלת נתניהו. ראש האופוזיציה הגיב: "אנשים מתו לשווא, אתם מדרדרים את כולנו לתהום"

בווידאו: מסמן לראש - התגובה החריגה של בנט לנאום נתניהו/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית ברקוביץ

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בהתייחס לפרשת הריגול המשטרתי כי "זהו יום שחור למדינת ישראל, מבלי להתייחס לעניין שלי". בדיון 40 חתימות שחייב את ראש הממשלה נפתלי בנט במליאה אמר נתניהו: "אני חושב שזה נוגע לכל אזרחי המדינה, לא ימין ולא שמאל. קרה כאן דבר שאי-אפשר לעלות על הדעת. גורמים במשטרה ריגלו באופן בלתי חוקי בכלים הכי אגרסיביים שיש בעולם אחרי אינספור אזרחים. עיתונאים, פעילים חברתיים, ראשי ערים, אנשי עסקים, פוליטיקאים ובני משפחותיהם, מי לא. עקבו אחריהם, האזינו להם, נכנסו לסודות הכי כמוסים שלהם, ומי יודע איזה שימוש פסול עשו בכך".

לדברי נתניהו, "תוכנות ריגול שנועדו לסכל טרור הפכו לכלי יום יומי בידי גורמים במשטרה לריגול אחר אזרחים בניגוד לכל נורמה וחוק". הוא הוסיף כי "אסור לעבור על כך לסדר היום. יש רק דרך אחת לטפל בזה. הדרך היא באמצעות חקירה עצמאית, חזקה ובלתי תלויה שתהיה מקובלת על שני צידי הבית הזה. לא הממשלה, אלא שני צידי הבית הזה. רק כך נשקם את אמון הציבור במדינה ובדמוקרטיה שלנו".

דיון 40 חתימות בכנסת 07 בפברואר 2022. -, צילום מסך
בנט מגיב לנאום נתניהו במליאה, היום/צילום מסך, -

באשר למשבר הקורונה תקף נתניהו ישירות את ראש הממשלה, ופנה אליו בשמו הפרטי. "נפתלי שאל מה כואב לנו. אגיד לך - כואב לנו שתוך חודשים ספורים אתה והממשלה הכושלת שלך הרסתם את כל ההישגים שהבאנו למדינת ישראל", אמר. "לפני שמונה חודשים העברנו לכם את המדינה הראשונה בעולם שיצאה בשלום מהקורונה. היו אפס חולים, נדבקים ומתים אבל היום ספרו החדש שבנט חייב להעתיק הוא 'איך להיכנע למגיפה' כי זה בדיוק מה שעשיתם. בחודשים האחרונים נפטרו מהקורונה כמעט 3,000 מתים, רובם מתו לשווא כי יש לנו חיסונים".

נתניהו הוסיף לפנות לראש הממשלה. "חודש לפני הבחירות כבר לא היה סגר, נפתלי. אין צורך בסגר כשיש חיסונים", אמר. "אבל יש צורך בדברים אחרים. להגביל התקהלויות, לאכוף מסיכות, להעצים את החיסונים השלישי והרביעי. את השלישי בכלל היה לכם ואלף איש מתו כי החיסון השלישי שחיכה בקונטיינרים באירופה וקנינו מראש, חיכיתם חודש עד שהבאתם - ואלף איש מתו לשווא. לא עשיתם כלום ועוד 2,000 מתו. המחלקות עמוסות. שיאים בחולים קשים, דוחים ניתוחים, דוחים טיפולים מצילי חיים, והכל כשיש חיסונים. איזה כישלון. נצא מהגל הזה, לא בזכות בנט, אלא בגלל בנט".

עוד בוואלה!

המפכ"ל הורה לאגף החקירות לבחון מידית את רשימת המעקבים שפורסמה

לכתבה המלאה
דיון 40 חתימות בכנסת 07 בפברואר 2022. -, צילום מסך
נתניהו נואם במליאה, היום/צילום מסך, -

ראש האופוזיציה התייחס גם למשבר הכלכלי. "הבטחתם סינגפור, הבטחתם להוריד מיסים - לא עשיתם כלום", אמר. "הבאתם לנו קדחת כלכלית. אתם מעלים את מחירי המוצרים, הכל עולה והכל מתייקר, והכל כדי לממן את העסקה האפלה שעשיתם עם רע"מ - 'מס עבאס'. אפילו לא אכפת לכם. אתם מאשימים את כולם חוץ מעצמכם. אתם נוהגים ברכב ואתם מאשימים אחרים. אתם מדרדרים את כולנו לתהום. אזרחי ישראל מסתכלים על הממשלה והם לא מבינים מדוע הפקירו אותם לגורלם. אף אחד מכם לא מנסה להציל חיים, אף אחד לא מנסה לתמוך בעסקים ובאזרחים, אזרחים פושטים רגל ועסקים נסגרים, מאות אלפי ישראלים בבידוד בלי שום עזרה ולכם אפילו לא אכפת. מעולם לא הייתה כאן ממשלה כל כך כושלת, כל כך אטומה, כל כך צבועה וכל כך יהירה".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בנאומו מוקדם יותר כי בניגוד לממשלת נתניהו, בממשלתו "לא נוקטים בגישה הפאניקיסטית. אנחנו לא חושבים שהקורונה זה סוף האנושות כמו שאמר מי שאמר". ח"כים מהאופוזיציה הטיחו לעברו: "אנשים מתים, השתגעתם?".

"המדיניות שלנו באמת שונה ממה שהיה בממשלה הקודמת", אמר. "הכלכלה פתוחה ונלחמים במגפה. אנחנו מחסנים ראשונים בעולם בבוסטר, בבוסטר השני, בתרופות. מצד שני, אנשים הולכים לעבודה. החיים ממשיכים. ילדים קמים בבוקר לבית הספר, אני יודע, אני שולח את ילדיי. אנחנו לא נוקטים בגישה הפאניקיסטית, ואנחנו לא חושבים שהקורונה זה סוף האנושות כמו מי שאמר. הדבר הכי קל זה ללחוץ על כפתור הסגר, אף אחד לא יבוא בטענות. מה יותר נוח מלשבת בבית בחל"ת במשך שנה? התחייבתי להשאיר את הכלכלה פתוחה. כואב לכם שלא ריסקנו את הכלכלה עוד פעם? לא נטיל את הסגרים שאתם הטלתם".

אופיר אקוניס צעק לעבר בנט שהוא כיהן כשר בממשלת נתניהו (שהייתה אחראית על הסגר, י"א), ובנט השיב לו: "ההבדל ביני לבינך זה שאני ניהלתי עסק".

דיון 40 חתימות בכנסת 07 בפברואר 2022. -, צילום מסך
תקף את התנהלות ממשלת נתניהו. בנט/צילום מסך, -
דיון 40 חתימות בכנסת 07 בפברואר 2022. דוברות הכנסת, דני שם טוב, אתר רשמי
בנט במליאה, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת, דני שם טוב

את הדיון יזם ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תחת הכותרת "חוסר המנהיגות ואובדן השליטה של ראש הממשלה מול מגיפת הקורונה שמסכנים את חייהם של אזרחי ישראל ומאיימים על יציבות המשק".

אשר פתח את הדיון ופנה לראש הממשלה. "מנהיגים נמדדים בזמן משבר, למשל בזמן מגיפה. אתה מתגאה שבזמנך לא היו סגרים, הגבלות והצלת את הכלכלה - אבל אם נתניהו היה מנהל את המגיפה כפי שאתה מנהל אותה היום - היו 20 אלף מתים חלילה. זה אבסורד נורא ואיום. במקום לנהל את המגיפה, הסרת מעצמך כל אחריות והטלת אותה על הציבור. כדי לחפות על כישלונך, אתה מנפנף בסיסמה 'לחיות לצד הקורונה'. הגיע הזמן שתדע - מנהיג עושה מה שצריך, לא מה שנחמד". ח"כ משה ארבל (ש"ס) התייחס במליאה לשיעורי התמותה מקורונה, ואמר לבנט: "הדם על הידיים שלך"

בתוך כך, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הודיע מוקדם יותר בישיבת סיעת העבודה כי הוא שוקל לשנות את החלטתו, ולהקים ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט לבחינת פרשת המעקב המשטרתי, ולא ממשלתית. זאת, לאחר ביקורת ולאחר ששרים רבים קראו לעשות זאת. "שיהיה ברור", אמר בר-לב, "הוועדה, ממשלתית או ממלכתית, תחקור לא רק את מה שפורסם, אלא גם את מה שעדיין לא פורסם. נבדוק האם גורמים פוליטיים עמדו מאחורי הפריצה לטלפונים של גנץ, של סער ושל פוליטיקאים נוספים. האירוע עוד בתחילתו ובסופו נגיע לחקר האמת. נבער את השחיתות ונשמור על הדמוקרטיה. זו התחייבות".
.

דיון 40 חתימות בכנסת 07 בפברואר 2022. -, צילום מסך
בנט במליאת הכנסת, היום/צילום מסך, -

ראש האופוזיציה נתניהו לא התייחס לעניין פרשת המעקב בישיבת סיעת הליכוד, שהתכנסה היום לראשונה זה שבועות, ותקף את התנהלות הממשלה בניהול משבר הקורונה. "אנחנו בעיצומן של טלטלות רבות, וכמובן ההתפשטות האיומה של מגיפת הקורונה", אמר נתניהו. "אני מזכיר לכם שסיימנו את כהונת הממשלה הקודמת באפס מתים, אפס חולים קשים וקצת מאומתים. לאחר קצת יותר מחצי שנה, המצב הוא שאנחנו עם התמותה הגדולה ביחס לנפש מכל מדינות העולם. זה לא קרה מעצמו, אלא מכך שהממשלה לא עשתה שום דבר. ספגנו 6,000 מתים כשלא היו חיסונים. ומה אמר אז נפתלי בנט? 'העם שלנו מת'. והנה עכשיו, בפחות משליש מהזמן הזה, יש לנו קרוב ל-3,000 מתים, כשהממשלה לא עושה כלום ושום דבר".

יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין התייחס בישיבת סיעתו לפרשה ואמר כי נדרשת חקירה מיידית. "יש אדם אחד שמקובל על כל חלקי העם, נשיא המדינה יצחק הרצוג", אמר. "אני קורא לכלל חברי הכנסת, בואו נפנה אליו יחד עם נציג הקואליציה ונציג האופוזיציה, ויחד הם ימנו את הוועדה שתחקור את הנושא".

שר המשפטים גדעון סער אמר כי בסיבות שנוצרו הוא תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית. "הפרסום הבוקר, אם הוא נכון, הוא חמור ומטריד מאד. רשויות השלטון בישראל חייבות לשמור בחרדת קודש על זכויות האדם וזכויות אזרחי ישראל. חובת הרשויות היא לפעול ולאכוף את החוק במסגרת החוק. אמרתי בישיבת הממשלה שבסיבות שנוצרו יש להקים ועדת חקירה ממלכתית. תתקיים בקרוב התייעצות עם ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים והיועמ"שית החדשה ותתקבלנה החלטות".

שר החוץ יאיר לפיד אמר כי הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה ששימש כשר לביטחון הפנים. "אני רוצה להגיד כאן משהו פחות פופולרי, או פחות פופוליסטי לגבי פרשת פגסוס ומשטרת ישראל: אם המשטרה תתפרק רק הפושעים ישמחו. בזמן שאנחנו יושבים כאן, אלפי שוטרים בכל הארץ מגינים על חיינו, על רכושנו ועל בטחון ישראל. אין לנו עוד משטרה ואנחנו צריכים לשמור עליה".

"יחד עם זאת, שומרי החוק צריכים להיות האנשים שמקפידים על החוק יותר מכולם. איש אינו חסין מבדיקה וחקירה. זו פרשה חמורה שמעיבה על הדמוקרטיה הישראלית. צריך עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה. ממלכתית או ממשלתית, שתחקור את הפרשה באופן עצמאי ובלתי תלוי. זה הצעד הנכון לעשות, ואסור להתעכב אפילו רגע אחד נוסף".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות, כנסת, 27 בדצמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"אנחנו בעיצומן של טלטלות רבות". נתניהו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

שר החוץ המשיך: "אני רוצה להדגיש עוד דבר מול כל הספינים: הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה. יש דבר כזה אחריות מיניסטריאלית. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור".

ח"כ אמיר אוחנה ששימש כשר לביטחון הפנים תקף באופן חריף את דבריו של לפיד: "‏‎‎‎‎‎דחליל חליפי נבוב שכמוך, אין לי שום בעיה להיות הראשון שיעמוד לחקירה, כי אין לי מה להסתיר. לא מאמין? בוא נלך שנינו לפוליגרף: אני על NSO, ואתה על השיחות עם נוני שהשחרת ביומן כדי שלא יתגלו". ח"כ אוחנה כיהן כשר לביטחון הפנים לאורך תקופה קצרה וברוב התקופה המדוברת בה רווח לכאורה השימוש בפגסוס במשטרה השר לביטחון הפנים היה גלעד ארדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully