וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הקולות בהקלטה על הריגול נגדי - של בכירים בתיק החקירה

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 22:22

ראש האופוזיציה פרסם תוצאות בדיקה שנערכה לבקשתו, ומתוצאותיה עולה לכאורה כי הקולות המשוחחים בנושא הם של החוקרים יואב תלם וציפי גז. זאת, לאחר שבשבוע שעבר פורסמו ההקלטות בהן נשמעה לכאורה שיחה על שימוש באמצעי הלא חוקי בחקירות שלמה פילבר, ששימש לבסוף כעד מדינה

נתניהו שובר שתיקה: "לא הסכמתי לקלון"/מערכת וואלה!

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם היום (ראשון) תוצאות בדיקה שנערכה לבקשתו, ומתוצאותיה עולה לכאורה כי הקולות המשוחחים על שימוש באמצעי ריגול בחקירתו הם של יואב תלם וציפי גז, חוקרים בכירים בתיקיו הפליליים. "מממצאי הבדיקה הביומטרית בחומר מספקים התאמה בין הקולות בבדיקה", נכתב בהודעה מטעם נתניהו.

תגובתו של נתניהו מגיעה לאחר שבשבוע שעבר פורסמה בחדשות 12 הקלטה בה נשמעים שני חוקרים בתיק 4000 משוחחים לכאורה על השימוש באמצעי הלא חוקי במהלך ההפוגות באחת מחקירותיו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, שבהמשך גם שימש כעד מדינה. עוד פורסם בשבוע שעבר בחדשות 13 שהמשטרה השתמשה בתוכנת ריגול נגד מעורבים מרכזיים בתיקי נתניהו.

מהרשות לניירות ערך נמסר כי "הרשות אינה עושה ולא עשתה שימוש בתוכנת פגסוס (של חברת NSO, המשמשת לריגול - י"פ). על פי ההקלטה שהועברה אלינו, על פניו, כלל לא מדובר בעו"ד ציפי גז, מנהלת מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך".

סגן ניצב יואב תלם בוועידת המשפט. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו
תלם/ראובן קסטרו
ע"ד ציפי גז, הרשות לני"ע. ענבל מרמרי,
גז/ענבל מרמרי

לאחר הפרסומים פנו פרקליטי נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה שיורה לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירות באמצעות תוכנות ריגול.

פרקליטות מיסוי וכלכלה פנתה באותו יום לסניגורי נאשמי תיקי האלפים ועדכנה אותם כי נערכת "בדיקה מעמיקה" בעקבות הפרסומים בתקשורת על השימוש בתוכנת המעקב NSO בתיקים. עוד ציינו בפרקליטות כי הם "מודעים ללוחות הזמנים".

עו"ד ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג אלוביץ', מסר אז בתגובה כי "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

על פי הפרסום, התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד. החומר הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טוענים שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

רה"מ נתניהו, בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים/ראובן קסטרו

סניגוריהם של הנאשמים בתיק 4000 שאול ואיריס אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, הגיש לבית המשפט המחוזי בקשה להורות לפרקליטות להשיב בפירוט על השימוש שנעשה בתוכנת רוגלה במסגרת החקירה. עוד דרש חן כי הדיון ביום שני הקרוב יוקדש לבקשה ולהשלכותיה על המשך ניהול המשפט ועדותו של עד המדינה שלמה פילבר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה רשמית כי "בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינוי צוות הבדיקה והממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות בכל בדיקה שתידרש על ידי הצוות שמונה. מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully