וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סביבת נתניהו: הפרסום על אמצעים לא חוקיים בחקירת הפרשיות נגדו - ווטרגייט הישראלי

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 23:39

בסביבתו של ראש האופוזיציה הגיבו על הפרסום הערב בחדשות 13 לפיו המשטרה השתמשה בתוכנות ריגול נגד מעורבים מרכזיים בתיקי נתניהו. עורך דינם של בני הזוג אלוביץ': "אם זה נכון - זה פשע חמור". על פי הפרסום, התוכן שנשאב מהטלפונים הוצא ללא היתר או צו בית משפט

נתניהו שובר שתיקה: "לא הסכמתי לקלון"/מערכת וואלה!

בסביבת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיבו הערב (רביעי) על הפרסומים במהדורות החדשות השונות, לפיהם המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול נגד מעורבים מרכזיים בתיקי נתניהו, ואמרו כי מדובר בפרשת "ווטרגייט הישראלי". "הערב נחשף שהמשטרה, בליווי הפרקליטות השתמשו באמצעים לא חוקיים כדי להפיל ראש ממשלה חזק מהימין", נכתב בהודעה.

עו"ד ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג אלוביץ', מסר בתגובה כי "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

בחדשות 12 אף פורסמה הקלטה בה נשמעים שני חוקרים בתיק 4000 משוחחים לכאורה על השימוש באמצעי הלא חוקי במהלך ההפוגות באחת מחקירותיו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, שבהמשך גם שימש כעד מדינה.

אחרי 12 שנות שלטון, נתניהו הפך יום אחד לראש האופוזיציה. מאז הוא הוביל יחד עם ראשי הסיעות באופוזיציה קרב לוחמני שהכנסת לא ידעה כמותו שנים ארוכות נגד הממשלה, והרבה גם לנאום מעל דוכן המליאה נגד בנט ושאר חברי הממשלה. בתמונה: נתניהו באחד מנאומיו נגד הממשלה.. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נתניהו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

על פי הפרסום, התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד. החומר הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טוענים שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה רשמית כי: "בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינוי צוות הבדיקה והממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות בכל בדיקה שתידרש על ידי הצוות שמונה. מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".

הפרסום מגיע ברקע סערת חברת NSO, לאחר שלאחרונה נחשף כי גם בישראל נעשה שימוש בתוכנה של החברה לצורך מעקב אחרי פעילי מחאה וראשי ערים, ואתמול הודתה המשטרה כי נעשו חריגות בשימוש בה. משרד המשפטים הורה על הקמת צוות בדיקה בנושא שיגיש את מסקנותיו עד 1 ביולי.

חבר הכנסת אמיר אוחנה התייחס לפרסומים ואמר כי הם "חייבים להביא, לכל הפחות, למחיקה מיידית של כתב האישום. בכל תוצאה פחותה, אנו חיים במדינת משטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully