וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תבחן אם נעשה שימוש בתוכנת ריגול בתיקי נתניהו

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 16:40

פרקליטות מיסוי וכלכלה פנתה לסניגורי נאשמי תיקי האלפים ועדכנה אותם כי הם בודקים את הפרסומים בתקשורת, לפיהם המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול נגד מעורבים מרכזיים בתיקי נתניהו. בין היתר, לפי החשד, ריגלה אחר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה, שלמה פילבר

נתניהו שובר שתיקה: "לא הסכמתי לקלון"/מערכת וואלה!

פרקליטות מיסוי וכלכלה פנתה היום (חמישי) לסניגורי נאשמי תיקי האלפים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ועדכנה אותם כי נערכת "בדיקה מעמיקה" בעקבות הפרסומים בתקשורת על השימוש בתוכנת המעקב NSO בתיקים. עוד ציינו בפרקליטות כי הם "מודעים ללוחות הזמנים".

בחדשות 13 פורסם אמש שהמשטרה השתמשה בתוכנת ריגול נגד מעורבים מרכזיים בתיקי נתניהו. בחדשות 12 אף פורסמה הקלטה בה נשמעים שני חוקרים בתיק 4000 משוחחים לכאורה על השימוש באמצעי הלא חוקי במהלך ההפוגות באחת מחקירותיו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, שבהמשך גם שימש כעד מדינה. מוקדם יותר פנו פרקליטי נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים בעקבות הפרסומים בבקשה שיורה לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירות באמצעות תוכנות ריגול.

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת 12 ביולי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"לא נאמרה המילה האחרונה בנושא". נתניהו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

עו"ד ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג אלוביץ', מסר בתגובה כי "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ' שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

על פי הפרסום, התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד. החומר הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טוענים שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

שאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 22 בדצמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בני הזוג אלוביץ בבית המשפט המחוזי, בדצמבר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

סניגוריהם של הנאשמים בתיק 4000 שאול ואיריס אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, הגיש לבית המשפט המחוזי בקשה להורות לפרקליטות להשיב בפירוט על השימוש שנעשה בתוכנת רוגלה במסגרת החקירה. עוד דרש חן כי הדיון ביום שני הקרוב יוקדש לבקשה ולהשלכותיה על המשך ניהול המשפט ועדותו של עד המדינה שלמה פילבר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה רשמית כי "בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינוי צוות הבדיקה והממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות בכל בדיקה שתידרש על ידי הצוות שמונה. מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully