וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות המחירים הן מפלטה של הממשלה

גל בייסברג

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 12:53

כולנו אשמים בזה שהממשלה לא עושה כלום כדי לעצור את הסחרור אליו נכנסנו, חוץ מהעומד בראשה, שריה וחברי הכנסת שלה. הם לא אשמים בכלום. כשמסך העשן יתפזר, יגיע יום הבוחר ונזכור מי לא טיפל בכל מה שבאמת גורם ליוקר המחיה. תתעוררו, כי לנו כבר נמאס להרגיש אשמים

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתייחס לגל עליות המחירים/צילום: ערוץ הכנסת

כולנו אשמים. כולנו צריכים ללכת בימים אלה אבלים וחפויי ראש, לא לפצות הגה, ממש להתבייש בעצמנו.

הקמעונאים, היצרנים, החקלאים, היבואנים, היצואנים, המאבטחים, מסדרי המדפים, מנהלי הרשתות, מפעילי המלגזות, הסוורים בנמלים, משיטי האוניות, המנקים וכל הישראלים שמעזים ללכת לסופר ולעשות קניות.

כולנו אשמים ביוקר המחייה. כולנו אשמים בעליות המחירים. כולנו אשמים בזה שהממשלה לא עושה כלום כדי לעצור את הסחרור אליו נכנסנו.

סליחה, לא כולנו. ממשלת ישראל, העומד בראשה, שריה וחברי הכנסת שלה לא אשמים בכלום. מה אתם רוצים מהם? זה אנחנו אשמים. החקלאים והרפתנים שמעזים להתפרנס בכבוד, היצרנים והיבואנים שמעסיקים עשרות אלפי עובדים ומניעים את התעשייה הישראלית.

תושבי ירושלים עורכים קניות בצל נגיף הקורונה בסניף רמי לוי בעיר 18 במרץ 2020. אוליביה פיטוסי, פלש 90, פלאש 90
"כולנו אשמים"/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלש 90

המשורר סמואל ג'ונסון אמר כבר לפני שנים: "הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל". בפרפרזה לימינו נגיד ש"עליות המחירים הן מפלטם של הפוליטיקאים".

מה עושים כשהדלק עולה (ורק בידי הממשלה לשנות את מחירו), החשמל עולה (וגם כאן, רק הממשלה יכולה להביא לשינוי), עמלות הבנקים לא יורדות ולנו נותר פחות ופחות כסף בכיס? מאשימים אותנו, אלא מה.

עבור הממשלה וחברי הכנסת אין מסך עשן קל מזה - אנחנו צריכים להיות הצרכנים החכמים, כל השאר צריכים להוריד מחירים והם? הם בסך הכול צופים מהצד, מקסימום שולחים מכתבים.

הגיע זמנם של הפוליטיקאים לקיים הבטחות ולעשות מעשים. מתי נראה את משרד האוצר והעומד בראשו מטפלים בבנקים ובעמלות העושק שלהם? מתי שר השיכון יטפל לעומק ברשות מקרקעי ישראל ובכל החסמים שתוקעים את ענף הבנייה? מתי יטפל ראש הממשלה ב"שאלטרים" שהבטיח להוריד ובהסתדרות שהבטיח לבצע בה בדק בית מעמיק?

עוד בוואלה!

הקרב על מחיר הפסטה: האם האלטרנטיבות הזולות לאסם עומדות במבחן הטעם?

לכתבה המלאה

אנחנו ניכנע בסוף, אין לנו ברירה. נוריד מחירים תוך פגיעה במחזור ובתוכניות הפיתוח העתידיות, נעבוד יותר ונשלם יותר, נחפש לנו אפיקי פרנסה חדשים כדי להתגבר על העליות שלא נגמרות. את הצד שלנו בעסקה נעשה.

אלא שאז, ולא בעוד הרבה בזמן, הממשלה תתגלה במערומיה. האינפלציה תטוס, יוקר המחייה יעלה ולנבחרי הציבור שלנו כבר לא יהיה את מי להאשים. ואז - אחרי שלנו כבר לא יהיה מאיפה לחתוך - יגיע תורם.

ומה הם יעשו? יתחילו לשלוח מכתבים עם דרישות לעצמם? או שימצאו תרוץ חדש להאשים בו אותנו, העיקר לא להזיז את הגבינה שלהם.

הגיעה זמנה של הממשלה, של ראש הממשלה, להתחיל ולעשות לפני שמסך העשן יתפזר. כי כשהוא יתפזר יגיע גם יום הבוחר, ונזכור כולנו מי שילם את המחיר ובמקביל מי לא טיפל בחשמל ולא טיפל בארנונה ולא טיפל ברמ"י ולא טיפל בכל מה שבאמת גורם ליוקר המחייה בישראל.

תתעוררו, כי לנו כבר נמאס להרגיש אשמים בהכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully