וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כניעת אסם: ועדת הכלכלה מתכנסת, מחאת הצרכנים נמשכת

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 9:42

הוועדה מתכנסת לדיון מיוחד שעוסק ביוקר המחייה בצל גל עליות המחירים במשק הישראלי. הדיון נערך אחרי שאסם יישרה קו עם יתר החברות הגדולות, אך המחאה האזרחית נמשכת עם הפגנת "האפודים הצהובים" שתצא היום בשיירת רכבים לכנסת

שידור ישיר מוועדת הכלכלה

LIVE

ועדת הכלכלה בכנסת מתכנסת הבוקר (רביעי) לדיון מיוחד שעוסק ביוקר המחייה בישראל, זאת בעקבות גל עליית המחירים במשק הישראלי. הדיון מתקיים לאחר שענקית המזון אסם הודיעה אמש כי היא דוחה את העלאת המחירים בכשלושה חודשים במהלך פגישה שבכיריה ערכו עם שר האוצר.

לינור דויטש, מלובי 99, אמרה בוועדה כי "אנו כופרים בטענה של החברות כי עליית המחירים מגיעה בגלל מחירי השינוע. הדוחות הכספיים של אסם ושסטוביץ אינם חשופים אבל אנחנו יכולים לראות שאסם נבחרה לשבח בדוחות של נסטלה העולמית שמחזיקה באסם שם מציינים את ישראל בתוך חמש המדינות הרווחיות ביותר בשנת 2020".

מיכל כהן, ראש רשות התחרות, אמרה: "אנחנו בודקים את עליית המחירים לא בגלל שאסור להעלות מחירים אלא בגלל שאם יש עבירה על החוק אנחנו נאכוף אותו. תמיד יש טענות על יוקר המחיה, הצרכן מרגיש את הדבר הזה בכיס לא מהיום אבל הצרכן לא תמיד בודק מחירים. אגלה לכם סוד: אם חברה עומדת בפני החלטה האם לעלות מחיר - היא תמיד תשקול האם זה רווחי לה אם החברה תבין שזה לא רווחי לה ושזה יגמר בהפסד היא לא תעלה מחירים".

ועדת הכלכלה | מנכ"ל שופרסל ורמי לוי עם כניסתם לדיון על יוקר המחייה 10 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר ועדת הכלכלה ביטון/פלאש 90, יונתן זינדל

בדיון השתתף פרופ' ירון זליכה. הוא אמר כי "רשות התחרות חייבת להכריז על כל הייבואנים הבלעדיים בישראל כמנופולים, רשות התחרות מפקירה אותנו. אני מציע לאסור על מונופול כמו אסם שהוא גם יצרן וגם יבואן לאסור לייבא, אני מציע לבטל את כל המכסים פירות ירקות שירותים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"האפודים הצהובים" חוזרים

במקביל, המחאה הציבורית נגד החברות שהכריזו על העלאת מחירים במשק נמשכת. אחר הצהריים צפויה להתכנס שיירת רכבים שתעשה את דרכה מגוש דן למשכן הכנסת. בכמה קבוצות ווטסאפ שכבר הספיקו להתמלא מאתמול בערב ועונות לשם "מחאת האפודים הצהובים" מארגני המחאה מבטיחים שהם יעצרו את התנועה ב-8:00 בבוקר ולאחר מכן הם מתכוונים לטפס בשיירת מחאה למשכן הכנסת.

בין המשתתפים באחת מקבוצות הווטאספ נמצאים פעילי ליכוד, בהם טופז לוק, יועצו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

אורן בוטה, לשעבר קצין השטח של תנועת "אני שולמן" ומי שחיפוש שמו בגוגל מעלה סרטונים שלו מפגין ברחוב בלפור בירושלים נגד רה"מ לשעבר, אומר לוואלה: "אין פה שום פוליטיקה, אנחנו נגד כל עליות המחירים היינו מפגינים גם נגד הממשלה הקודמת. הייתי קצין השטח של שולמן ועזבתי בגלל אי טיפול בענף התיירות מצד ח"כ אביר קארה והממשלה שרוצה שנחזיר את המענקים, וזה לא יקרה".

הפגנת העצמאים | האפודים הצהובים יוצאים מראשון לציון לכנסת 2 פברואר 2022. אבשלום ששוני, מעריב
מפגיני "האפודים הצהובים" בראשון לציון, היום/מעריב, אבשלום ששוני

בוטה, איש מחשבים וסייבר מרחובות המדגיש כי הוא "מסודר" כהגדרתו, אמר כי המחאה מבקשת לזעוק בשמם של העצמאיים שנפגעו מגל האומקירון ועליית המחירים. "אנחנו בקשר עם ח"כ פטין מולא ויולי אדלשטיין מהליכוד", סיפר. "גם ח"כ עמיחי שיקלי איתנו אנחנו רוצים להעביר חוק בנושא השבת המענקים למעל 60 אלך עצמאיים, ואנו נעביר אותו עם סיעות האופוזיציה בגלל ההתנגדות של ח"כ אביר קארה ואנו נראה להם את עצמאותנו. העצמאים יודעים ליזום, בימים הקרובים נעשה ימים כאלה, מחר זה ספונטני, כרגע אנחנו ממלאים את קבוצות הווטסאפ כדי שההמשלה הזאת תבין שעליית מחירי החשמל והדלק הייתה טעות גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully