וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-לב במכתב תלונה לגנץ: "דברי הרמטכ"ל מנוגדים להוראות הדין"

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 20:02

לאחר שהרמטכ"ל טען כי לחיילי צה"ל אין סמכות לפעול נגד אזרחים ישראלים בגדה, השר לביטחון הפנים שלח מכתב לשר הביטחון גנץ, וביקש להבהיר לבכירי צה"ל את הוראות היועמ"ש בנושא. "דבריו אינם תואמים ואף צורמים", כתב בר-לב

בווידאו: הרמטכ"ל מגיב לאירוע מות הפלסטיני בן ה-80/צילום: דו"צ

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שלח מכתב לשר הביטחון בני גנץ, בו ביקש ממנו להבהיר לרמטכ"ל אביב כוכבי ולשאר הגורמים בצה"ל כי הוראות היועץ המשפטי לממשלה מתירות לחיילים בגדה המערבית לעכב ולעצור ישראלים שחשודים בביצוע עבירות אלימות עד להגעת שוטרים למקום.

בר-לב שלח את המכתב לשר הביטחון עם עותקים לראש הממשלה נפתלי בנט, לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני ולפרקליט המדינה וממלא מקום היועץ המשפטי לממשלה, עמית איסמן. המכתב נשלח בעקבות העימות שהתרחש בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני ביום ראשון ושעליו דווח לראשונה בוואלה!, במהלכו טען הרמטכ"ל כוכבי כי לחיילי צה"ל אין סמכות לפעול נגד אזרחים ישראלים בגדה.

"דבריו של הרמטכ"ל אינם תואמים את הוראות הדין", כתב בר-לב לגנץ. "דבריו של הרמטכ"ל מנוגדים ואף צורמים לנוכח הדברים שנאמרו על ידי פקודו של הרמטכ"ל, היועץ המשפטי של אוגדת יהודה ושומרון, אלוף משנה עאסם חמאד, בדיון בוועדת החוקה של הכנסת כמה ימים קודם לכן".

לקריאת המכתב המלא

הרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון בוועדת חוץ וביטחון, כנסת, 9 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא תואם את הוראות הדין". כוכבי/פלאש 90, יונתן זינדל

באותו דיון בכנסת אמר היועץ המשפטי של אוגדת יהודה ושומרון, אלוף משנה חמאד, כי מצופה מחיילי צה"ל לדעת שיש להם סמכות ואחריות לטפל באירועי אלימות גם של ישראלים כלפי פלסטינים - כולל סמכויות לעכב ולעצור אזרחים ישראלים.

בר-לב ביקש מגנץ להעביר לרמטכ"ל ולשאר בכירי צה"ל הרלוונטיים את "נוהל אכיפת החוק" שפרסם היועץ המשפטי לממשלה ב-1998 ואת צו הוראות הביטחון ביהודה ושומרון משנת 2009, שמכוחו מגדיר אלוף פיקוד המרכז את סמכויות השיטור שיש לחיילים. בצו נכתב כי חיילים יכולים לעכב, לעצור ואף להעביר לתחת משטרה ישראלים שחשודים בביצוע עבירות אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully