וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלות, אבנים ובקבוק תבערה: מתנחלים תועדו תוקפים פעילי שמאל בשומרון

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 16:06

הפעילים הגיעו למקום על מנת לסייע לחקלאים פלסטינים, והותקפו בידי רעולי הפנים, שחבטו בקורבנות, השליכו לעברם אבנים ואף הציתו את רכבם. על פי עדויות, כוחות צה"ל נכחו במקום, אך לא מנעו את תקיפת פעילי השמאל, ואיש לא נעצר

בווידאו: מתנחלים תוקפים פעילי שמאל/צילום: יש דין

מתנחלים רעולי פנים תועדו היום (שישי) בעודם תוקפים פעילי שמאל סמוך למאחז גבעת רונן, באלות, אבנים ובקבוק תבערה. הפעילים מארגון "רבנים לזכויות אדם" הגיעו לכפר בורין בגדה המערבית, על מנת לסייע לחקלאים פלסטינים כשברשותם ציוד חקלאי לעיבוד האדמות. לדבריהם הם עסקו בנטיעות שתילים תוך שהותקפו באלימות על ידי מתנחלים.

בתיעוד נראים התוקפים יורדים לכיוון השטח החקלאי מהגבעה הסמוכה, כשבידיהם אלות וכלים שונים, ומכים בפעילים - ואף מציתים את רכבם. כמו כן, הם זרקו לעברם אבנים, שפגעו בגופם ובפניהם של הפעילים, ושניים מהם לפחות נפגעו בראשם. על פי עדויות, במקום נכחו כוחות צה"ל, אך נוכחותם לא מנעה את תקיפת פעילי השמאל. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות קפצו לנקודה על מנת לפזר את ההתקהלות ולהרחיק בין הצדדים אך האירוע התפזר טרם הגעת הכוחות למקום.

כתוצאה מהתיקפות מספר פעילים נפצעו קל וטופלו במקום על ידי צוותי רפואה. המשטרה הוזעקה למקום ובהגיעה המעורבים התפזרו. כוחות מז"פ החלו באיסוף ממצאים בזירה ונפתחה חקירה.

פעילי רבנים לזכויות אדם וקואליציית המסיק הותקפו בכפר בורין בידי מתנחלים בעת שהגיעו לשטח לסייע לחקלאים הפלסטינים, 21 בינואר 2022. יש דין, אתר רשמי
הרכב השרוף. היום/אתר רשמי, יש דין

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד צייץ בחשבון בטוויטר שלו: "‏האלימות המזעזעת של פורעי חוק בשומרון צריכה להדליק נורות אזהרה אצל כולנו. המציאות הזאת תביא אותנו לתהום שאי אפשר יהיה לגשר עליה. המשטרה תחקור ותעמיד לדין את הפושעים, ואנחנו צריכים לחנך ולנהל שיח מעמיק על יחסי שכנות, על שלטון חוק ועל איך אנחנו רוצים לחיות כאן".

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "נדרש מאיתנו יותר. המשטרה חייבת להפגין יד קשה נגד מבצעי האירועים בכפר בורין. אלימות היא לא עניין של פוזיציה פוליטית. בדיוק כפי שאני דורש במגזר הערבי יד קשה. לא יהיו אוטונומיות בישראל, חוק וסדר בכל מקום. בכל מגזר".

עוד בוואלה!

באקדחים שלופים: לוחמי מג"ב נרגמו באבנים במהלך פעילות בדרום, והשיבו בירי באוויר

לכתבה המלאה
פעילי רבנים לזכויות אדם וקואליציית המסיק הותקפו בכפר בורין בידי מתנחלים בעת שהגיעו לשטח לסייע לחקלאים הפלסטינים, 21 בינואר 2022. יש דין, אתר רשמי
"נפצעו בראשם". היום/אתר רשמי, יש דין
פעילי רבנים לזכויות אדם וקואליציית המסיק הותקפו בכפר בורין בידי מתנחלים בעת שהגיעו לשטח לסייע לחקלאים הפלסטינים, 21 בינואר 2022. יש דין, אתר רשמי
התקיפה סמוך לכפר בורין. היום/אתר רשמי, יש דין

ח"כ מוסי רז (מרץ) אמר בתגובה לתיעוד מקרה האלימות כי "אלימות המתנחלים משתוללת ללא רסן, ושרי הממשלה לא עושים די כדי לעצור אותה. לא ייתכן שהאירוע הקשה הזה יעבור בשתיקה".

מנכ"ל רבנים לזכויות אדם, אבי דבוש, קרא למצות את הדין עם התוקפים. "אלימות המתנחלים הפכה לאות קין של ממש על מצחה של החברה הישראלית. הנפת היד של הפורעים כלפי הפעילים והחקלאים היא יותר מהכל ביטוי לפחד שלהם מההבנה שיש יהדות אחרת ושיש קול אחר", אמר.

מועצת יש"ע מסרו בתגובה להתפרעויות בסמוך לכפר בורין כי הם מזועזעים מהתמונות. "התנהגות חמורה כזו נוגדת את ערכי עם ישראל ופוגעת בהתיישבות. זו לא דרכינו. אנו קוראים לכוחות הביטחון לחקור את האירוע, ולמצות את הדין עם המתפרעים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully