וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה: משלחת ישראלית ביקרה באבו דאבי ודנה במתן סיוע בהגנה מפני החות'ים

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 15:07

התקפות הטילים של המורדים מתימן היו חסרות תקדים וזעזעו את ההנהגה באבו דאבי. ימים לאחר שבנט הציע ליורש העצר מוחמד בן-זאיד סיוע מודיעיני וביטחוני, בכירים ישראלים נפגשו עם בכירים בצבא איחוד האמירויות, שביקשו סיוע בתחום ההגנה מטילים וכלי טיס בלתי מאוישים

בווידאו: גנץ הגיע לביקור בבחריין/צילום: אלעד מלכה / משרד הביטחון

משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה בשבוע שעבר באבו-דאבי לשיחות בנושא סיוע ישראלי אפשרי לאיחוד האמירויות בתחומי המודיעין וההגנה האווירית - כך אמרו שני בכירים ישראלים לוואלה!, על רקע התקפות הטילים והמל"טים מצד המורדים החות'ים בתימן.

התקפות הטילים של המורדים החות'ים היו חסרות תקדים ויצרו זעזוע אצל ההנהגה באבו-דאבי. האמירתים החליטו לנסות לקבל סיוע ביטחוני הן מארצות הברית והן מישראל, כדי לשפר את יכולות ההגנה שלהם בפני התקפות נוספות בהמשך. לישראל ולאיחוד האמירויות היו יחסים ביטחוניים ומודיעיניים חשאיים במשך שני עשורים, אולם אחרי החתימה על הסכמי אברהם בספטמבר 2020 היחסים האלה הפכו פומביים יותר.

לאחר התקפת הטילים הראשונה של המורדים החות'ים על אבו-דאבי בה נהרגו שלושה אזרחים ושישה נפצעו, שיגר ראש הממשלה נפתלי בנט מכתב ליורש העצר מוחמד בן-זאיד, שבו הדגיש כי ישראל מוכנה לספק לאיחוד האמירויות סיוע מודיעיני וביטחוני כדי להגן על אזרחיה מהתקפות דומות. "הנחיתי את מערכת הביטחון הישראלית לספק לאיחוד האמירויות את כל הסיוע הנחוץ, אם תהיו מעוניינים בכך", כתב בנט במכתב לבן-זאיד.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקבל ע"י יורש העצר, שייח׳ מוחמד בן זאיד, בארמונו הפרטי באבו דאבי, 13 בדצמבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
יחסים פומביים. בנט ובן-זאיד/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

כמה ימים אחרי שבנט שלח את המכתב הגיעו בכירים במערכת הביטחון לביקור באבו-דאבי ונפגשו עם בכירים בצבא איחוד האמירויות. האמירתים ביקשו סיוע בתחום ההגנה מטילים וההתמודדות עם כלי טיס בלתי מאויישים. בכירים ישראלים אמרו כי הנושא הקריטי עבור האמירויות הוא התרעה וגילוי מוקדם של ירי טילים.

משרד הביטחון, יחד עם משרד החוץ וגורמים נוספים, צפוי לקיים בתקופה הקרובה דיונים לגבי בקשות הסיוע של איחוד האמירויות. בכירים ישראלים אמרו כי ישראל רוצה לסייע לאיחוד האמירויות להתגונן מפני התקפות הטילים, אך לבצע זאת בלי לסכן טכנולוגיה רגישה, שישראל לא מעוניינת לחלוק עם מדינות אחרות.

ביקור נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו באבו דאבי 30 בינואר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג הדגיש: מוכנים להעניק סיוע ביטחוני. הנשיא, רעייתו ובן-זאיד/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אחרי הביקור של המשלחת הביטחונית הישראלית הגיע הנשיא יצחק הרצוג לאיחוד האמירויות והדגיש פעם נוספת בפני יורש העצר מוחמד בן-זאיד כי ישראל מוכנה להעניק סיוע ביטחוני לאמירויות. כמה שעות אחרי הפגישה ירו המורדים החות'ים פעם נוספת טילים לעבר אבו-דאבי. אתמול (רביעי) שיגרו מיליציות פרו-איראניות ארבעה כלי טיס בלתי מאויישים לעבר איחוד האמירויות, אך הם יורטו לפני שהצליחו לתקוף.

לצד הסיוע הביטחוני בישראל מתכוונים להעניק לאמירויות סיוע מדיני, במיוחד בכל הנוגע להפעלת הלחץ על המורדים החות'ים. שר החוץ יאיר לפיד אמר אתמול בראיון לוואלה! כי על ישראל להכריז רשמית על החות'ים כארגון טרור. ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה) הודיע גם הוא לפני כמה ימים כי ינסה לקדם מהלך כזה דרך הכנסת. הסמכות להכרזה על ארגוני טרור נתונה בידי שר הביטחון גנץ.

ביום שלישי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע ליורש העצר מוחמד בן זאיד כי ארצות הברית תשלח לאיחוד האמירויות משחתת וטייסות של מטוסי קרב מתקדמים מדגם F-18 ו-F-22 כדי לסייע בהגנה נגד התקפות טילים ולהרתיע את החות'ים. מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, גנרל פרנק מקנזי, צפוי לבקר באבו-דאבי בשבוע הבא כדי לדון בהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully