וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם שליט איחוד האמירויות: "אנחנו מהווים דוגמה לעולם"

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 14:32

הנשיא נפגש לראשונה באבו דאבי עם מוחמד בן-זאיד, שהודה לו על כך שישראל גינתה את התקפות המורדים החותים על מתקנים אזרחיים באיחוד האמירויות. מבית הנשיא נמסר כי הפגישה הייתה "לבבית וחמה" ונמשכה יותר משעתיים. בדרכו לפגישה, מטוסו של הרצוג טס מעל ערב הסעודית

בווידאו: הנשיא הרצוג הגיע לביקור ראשון באבו דאבי/צלם: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ/ לע"מ

יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות, מוחמד בן-זאיד, הודה לנשיא הרצוג במהלך פגישתם היום (ראשון) באבו-דאבי על כך שישראל גינתה את ההתקפות של המורדים החותים על מתקנים אזרחיים באיחוד האמירויות.

בהודעה מבית הנשיא נמסר כי בן-זאיד הדגיש שישראל ואיחוד האמירויות שותפות בהשקפתן לגבי האיומים על יציבות האזור מצד מיליציות וארגוני טרור וכן בכל הנוגע לצורך לנקוט עמדה נוקשה נגדם.

מבית הנשיא נמסר כי הפגישה בין השניים הייתה "לבבית וחמה" ונמשכה יותר משעתיים. הרצוג הדגיש בפני בן-זאיד כי ישראל תומכת באופן מלא בדרישות הביטחון של איחוד האמירויות. "אנו נמצאים כאן, יחד, על מנת למצוא דרכים ואמצעים להביא לביטחון מלא לאנשים דורשי שלום במחוזנו", אמר הרצוג ליורש העצר של אבו-דאבי.

בפתח הפגישה הודה הנשיא ליורש העצר על תרומתו לקידום היחסים עם ישראל. "אנו שתי אומות מתקדמות שהתחילו עם מעט מאוד בידיהן, והפכו את האדמות שלהן לגן עדן פורה. אנו בדרכים רבות מהווים דוגמה עבור העולם כיצד להנהיג ולפתח אומה במבט לעתיד", אמר הרצוג לבן-זאיד.

בן-זאיד אמר להרצוג: "הסכמי אברהם היוו שינוי היסטורי משמעותי שמגלם את הגישה לשלום שאיחוד האמירויות מאמינה בה. הם סללו את הדרך לחיזוק השותפות שלנו, במיוחד בתחומי הטכנולוגיה, החדשנות, הבריאות, האנרגיה ועוד"

ביקור נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו באבו דאבי 30 בינואר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור נשיא המדינה באמירויות, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הבוקר, הנשיא הרצוג נחת באבו דאבי לקראת סיור באיחוד האמירויות. הרצוג ורעייתו מיכל התקבלו על ידי שר החוץ האמירתי, שייח עבדאללה בן זאיד, שעמד בראש המשלחת לחתימה על הסכמי אברהם בבית הלבן. במסגרת הביקור, יערוך עמו הרצוג פגישת עבודה מדינית.

"אני מתחיל הבוקר ביקור נשיאותי ראשון של נשיא מדינת ישראל באיחוד האמירויות", מסר הרצוג. "שמחנו והתרגשנו מאוד מקבלת הפנים החמה באבו דאבי על ידי שר החוץ של האמירויות".

במהלך הטיסה, מטוסו של הרצוג חג מעל המרחב האווירי של ערב הסעודית. "אנחנו עכשיו ממש מעל סעודיה. אנחנו עושים היסטוריה! עוד מעט נעבור מעל עיר הבירה", אמר הקברניט, אסף מיטיב. הרצוג, ששהה בתא הטייס, בירך. "אין ספק, זה באמת רגע מאד מרגש", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully