וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה על האמירויות: כ-20 הרוגים בתקיפת הקואליציה הסעודית בצנעא

רויטרס וברק רביד

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 19:05

בנט הציע סיוע ליורש העצר של האמירויות

בווידאו: הרוגים במתקפה על מכליות דלק בנמל התעופה באבו דאבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי חוק סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

כ-20 בני אדם נהרגו הלילה (שלישי) בתקיפות אוויריות של הקואליציה הסעודית בצנעא, בירת תימן - כך אמרו המורדים החות'ים ותושבים בעיר. זאת אחת התקיפות הקטלניות ביותר בצנעא, שנמצאת בידי המורדים השיעים הפרו-איראנים, מאז 2019, והיא הגיעה אחרי מתקפתם על איחוד האמירויות הערביות, החברה בקואליציה הסעודית.

לפי החות'ים, תושבים ומקור רפואי, בין ההרוגים היה עבדאללה קאסם אל-ג'נייד, בכיר בשורות החות'ים, שפיקד בעבר על בית הספר לתעופה של הארגון, וכן אשתו ובנו בן ה-25, בני משפחה אחרים ואנשים שזהותם לא ידועה. סגן שר החוץ בממשלה החות'ית, השולטת על רוב שטחה של צפון תימן, אמר כי כ-20 אנשים נהרגו בתקיפות הקואליציה במהלך הלילה.

מורדים ותושבים סקרו היום את ההריסות, שהיו מלאות בחפצים, ספרים וחלקי מתכת, וחלקים מבתים אחרים בשכונה שספגו נזקים כבדים. "הדוד שלי הלך עם המחלצים כדי להוציא קורבנות מביתו של ג'וניד", אמר אחמד אל-עדל, שבית דודו הותקף אחרי הפגיעה בביתו של הבכיר החות'י. "לא הצלחנו למצוא אותו מאז".

ג'ונייד היה אחד מתוך יותר מ-170 בכירים בשורות החות'ים שנידונו למוות על ידי כיתת יורים באוגוסט על ידי בית משפט במחוז מאריב, שנותר תחת שליטת הממשלה המזוהה על ידי הקהילה הבינלאומית ונתמכת על ידי הקואליציה הסעודית. הוא ואחרים, שרובם נשפטו בהעדרם, נמצאו אשמים בהפיכה צבאית ובביצוע פשעי מלחמה.

הקואליציה הסעודית אמרה הבוקר כי היא תקפה מעוזים ומחנות השייכים למורדים השיעים, שהזהירו אתמול את האמירויות מפני תקיפות נוספות אם היא תמשיך לתמוך בכוחות הממשלה. שלושה בני אדם - שני אזרחים הודים ואזרח פקיסטני - נהרגו בהתקפה החריגה על אבו דאבי, שהזהיר כי היא שומרת לעצמה את הזכות להגיב ל"מתקפות הטרור ולהסלמה הפושעת".

בנוסף לשיגורי הטילים והמל"טים של החות'ים אל האמירויות, שפגעו בשלוש מכליות דלק ובאתר בנייה בנמל התעופה באבו דאבי, שמונה מל"טים ששוגרו אתמול לעבר ערב הסעודית יורטו על ידי הקואליציה.

מבט על בית שנפגע מתקיפות אוויריות בצנעא, תימן, 18 בינואר 2022.. רויטרס
מבט על בית שנפגע מתקיפות אוויריות בצנעא, תימן, 18 בינואר 2022./רויטרס

האמירויות צמצמה משמעותית את נוכחותה הצבאית בתימן ב-2019 בשל הסטטוס-קוו בשדה הקרב והמתיחות הגוברת עם איראן, אבל היא ממשיכה לשמור על השפעה בנעשה במדינה דרך הכוחות המקומיים שהיא אימנה וחימשה. כוחות התומכים בקואליציה הסעודית ונתמכים על ידי האמירויות הצטרפו לאחרונה ללחימה בחות'ים במחוזות שבווה ומאריב.

החות'ים, שכבשו את הבירה צנעא ב-2014 והדיחו את הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, אומרים כי יכולותיהם הצבאיות המשופרות מאפשרות להם לפגוע באמירויות. ב-2018 וב-2017 הכחישה האמירויות את טענות החות'ים על מתקפות בשטחה.

המתקפה הזו עשויה לבשר על שלב חדש במלחמה שגרמה לאחד האסונות ההומניטריים החמורים בעולם, ולהקשות על מאמצי הפיוס האזוריים בזמן שיחות הגרעין בין ארצות הברית לאיראן. בנוסף לכך, גם ההתקרבות האחרונה שנרשמה בין טהראן לאבו דאבי, חרף הנורמליזציה עם ישראל, עשויה להיעצר.

ראש הממשלה נפתלי בנט הציע היום ליורש העצר של האמירויות מוחמד בן זאיד עזרה ביטחונית. "הנחיתי את מערכת הביטחון הישראלית לספק לאיחוד האמירויות את כל הסיוע הנחוץ, אם תהיו מעוניינים בכך", כתב בנט במכתב לבן זאיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully