וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: החות'ים חטפו ספינה עם ציוד רפואי לחופי תימן

הקואליציה הסעודית האשימה את המורדים הפרו-איראנים בהשתלטות על כלי שיט שהיה בדרכו לממלכה, ואילו החות'ים טוענים כי על הספינה היה ציוד צבאי ששימש ל"פעולות עוינות"

דובר הקואליציה הסעודית טורקי אל-מלכי במסיבת עיתונאים בריאד, 26 בדצמבר 2021. רויטרס
המלחמה בתימן החלה ב-2015. דובר הקואליציה הסעודית במסיבת עיתונאים בריאד, בחודש שעבר/רויטרס

ערב הסעודית האשימה היום (שני) את המורדים החות'ים בחטיפת ספינת מטען שהפליגה תחת דגל של איחוד האמירויות הערביות לחופי עיר הנמל חודיידה בתימן. ריאד מובילה קואליציה צבאית נגד המורדים השיעיים הפרו-איראניים, השולטים על רוב צפון תימן.

דובר הקואליציה הסעודית, טורקי אל-מאלכי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הסעודית, אמר כי הספינה הייתה בדרך לעיר הנמל הסעודית ג'יזאן מהאי התימני סוקוטרה שבים האדום. לפי הדיווח הסעודי, הספינה נשאה ציוד רפואי מבית חולים שדה שנסגר.

הדובר הצבאי של החות'ים אישר את ההשתלטות על הספינה, אולם טען כי היא נשאה ציוד צבאי והייתה מעורבת ב"פעולות עוינות נגד ביטחונם ויציבותם של העם התימני".

הקואליציה מאשימה את החות'ים בתקיפת ספינות בים האדום, אחד מנתיבי השיט העסוקים ביותר בעולם המוביל לתעלת סואץ. שירות הסחר הימי של בריטניה, חלק מהצי המלכותי, אמר אתמול בערב כי הוא קיבל דיווחים על תקיפת ספינה ליד עיר הנמל ראס עיסא בתימן, שנמצאת צפונית לחודיידה, וכי הוא פתח בחקירה. לא ברור אם מדובר באותה מתקפה. השירות קרא לכלי שיט לנקוט משנה זהירות באזור.

התקיפה האחרונה באזור ראס עיסא הייתה בסוף 2019, כשהחות'ים השתלטו לזמן קצר על ספינה סעודית ועל שני כלי שיט דרום קוריאניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully