וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו ביניים המקפיא את עליית בני הפלאשמורה מאתיופיה

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 9:06

שופט העליון מינץ קבע כי הממשלה לא תוכל להוציא לפועל את העלייה עד להכרעה בעתירה הדורשת לבטל את ההחלטה להעלות 3,000 מבני הפלאשמורה. השרה תמנו שטה: "כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל גובר, הם סבלו די והותר וצריך לשים לזה סוף"

בג"ץ הוציא הערב (רביעי) צו ביניים המקפיא את עליית בני הפלאשמורה מאתיופיה, במסגרת עתירה הדורשת לבטל את החלטת הממשלה להעלות 3,000 איש מהמדינה. זו, עד להכרעה בעתירה.

בנובמבר 2021 החליטה הממשלה על המשך מבצע "צור ישראל", והקצתה לכך תקציב של 570 מיליוני שקלים. בימים הקרובים אמורה לצאת משלחת ישראלית לאדיס אבבה כדי לקבוע את הקריטריונים לעלייה של הקבוצה בשבועות הקרובים.

נחיתת המטוס התשיעי והאחרון במסגרת מבצע "צור ישראל", נתב"ג, 11 במרץ 2021. ניב אהרונסון
נחיתת המטוס האחרון במסגרת מבצע "צור ישראל"/ניב אהרונסון

בעתירה שהוגשה על ידי "איתן - המרכז למדיניות הגירה ישראלית", יו"ר התאחדות עולי אתיופיה לשעבר אברהם ירדאי ופעילים נוספים, דורשים העותרים לבטל את ההחלטה. עו"ד יונה שרקי, המייצג את העותרים, טוען בעתירה כי מדובר בהחלטה המנוגדת לחוק השבות מאחר ובני הפלאשמורה אינם יהודים אלא מוגדרים כזרע ישראל, ומתחייבים לעבור גיור עם עלייתם לישראל. על כן, מדובר בשינוי מדיניות שלממשלה אין סמכות לעשות, ויש לחוקק אותו בחקיקה ראשית.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, המובילה את מבצעי העלייה, הגיבה הערב להחלטה: "צר לי על צו המניעה הזמני שנתן באופן תקדימי בג"ץ, על אף שהחלטת הממשלה עברה פה אחד. חשוב לציין כי כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל ויהודי אתיופיה גובר, במיוחד במצב הגאופוליטי והמלחמתי ששורר באתיופיה. אנחנו בקשר רציף עם המשפחות המודאגות בארץ וגם עם הממתינים באתיופיה, הם סבלו די והותר לאורך השנים וצריך לשים לזה סוף".

עוד בוואלה!

עלייה של 30%: 27 אלף עולים הגיעו לישראל בשנה החולפת

לכתבה המלאה
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה עם עולים חדשים לישראל, 10 באוקטובר 2021. נגה מלסה, אתר רשמי
"הם סבלו די והותר לאורך השנים וצריך לשים לזה סוף", שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה/אתר רשמי, נגה מלסה

מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית נמסר בתגובה: "אנו מברכים על ההחלטה המתבקשת שהתקבלה היום, לפיה הממשלה מנועה מלפעול להבאת אלפי נתינים זרים לא יהודים מאתיופיה, תוך עקיפת הוראות חוק השבות ומדיניות ההגירה המוצהרת של מדינת ישראל. יש במתן הצו אמירה למדינה כי היא לא תוכל להמשיך להעלים עין מחוסר הקשר של אותם נתינים ליהדות".

עו"ד איציק דסה, מייסד הקליניקה לקידום שוויון באוניברסיטת בר-אילן סבור כי בית המשפט שגה בהחלטתו. "לא היה שינוי מהותי בהחלטת הממשלה האחרונה לעומת ההחלטות הקודמות שהתקבלו במהלך שני העשורים. הממשלות כשלו ביישום החלטותיהן", לדבריו. עוד הוסיף דסה כי "אין זה חדש שיש גורמים אידאולוגים וגורמים פוליטיים שלא אוהדים את העליה מאתיופיה וישתמשו בכל כלי אפשרי כדי לחבל בעלייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully