וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף המבצעים לשעבר בביקורת: "חומרת המצב בנגב עגומה"

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 22:45

אלוף (מיל') ישראל זיו שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לביקורת שנשמעת כלפי הממשלה על היעדר המשילות בנגב: "מדינת ישראל לא מקיימת שם פעולות שלטוניות מינימליות"

בווידאו: התפרעויות בשגב שלום עקב הנטיעות בנגב/שימוש לפי "סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים"

אלוף (מיל') ישראל זיו, ראש אגף מבצעים לשעבר, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לביקורת שנשמעת כלפי הממשלה על היעדר המשילות בנגב. "באופן מעשי, מדינת ישראל לא מקיימת פעולות שלטוניות מינימליות בנגב".

זיו ציין לדוגמה את המהומות סביב הנטיעות בנגב, וטען כי "התוצאה לא הייתה רק מהומות, כל הנטיעות אינן וכל השטחים עובדו על ידי הבדואים באזור. בעצם יש מה שנקרא ריבונות דה פקטו, כך הדברים מתנהלים בנגב".

"זאת תחושה נוראית. כרגע קיימת שם בעצם תנועה אידאולוגית, מחוברת מאוד גם לשורשים של עצמה וגם למגזר הפלסטיני בצורה מאוד חזקה, ודה פקטו נוצרות שם אוטונמיות. תראה את עניין זריקות האבנים על האוטובוסים - כל יום שאימא שולחת את הבן שלה לבית ספר, היא מתפללת שיחזור בשלום", הוסיף.

התפרעויות בנגב ברקע המתיחות סביב הנטיעות בנגב 11 בינואר 2022. פאנט
צמיגים בוערים במחאות נגד הנטיעות בנגב/פאנט

בתגובה לדבריו, אמר כספית: "אנחנו נוטעים בנגב כל יום בהרבה מאוד מקומות. הסיפור של 'הפסקנו את הנטיעות בנגב', שצר לי לראות איך אתה הולך לספין הביביסטי, מדבר על מקום אחד שהוא אזור מריבה שיש עליו חילוקי דעות, ואני מאוד מקווה שמאיר כהן יסדיר אותו במאמצים שהוא עושה".

מגל תקף: "זו אדמת מדינה, אני רק מזכיר לך. מה זה חילוקי דעות? הם טוענים בלי שום אסמכתה שזה שלהם". זיו השיב לכספית: "איפה נוטעים? אתה מדבר דברים שאין לך שום ביסוס עליהם".

"אני שליח מטעם דבר אחד שהוא לאומי, וזה המצב הקשה ביותר שישנו בנגב, ואל תטעה, לא אותי ולא את המאזינים, משום שהבעיה שם היא בעיה קשה. הכרסום הזה קיים לאורך הרבה מאוד שנים והוא העצים את עצמו בעשור האחרון. כל הממשלות של ישראל, כולל תחת ביבי, ברחו מהנגב, לא רצו להתעסק עם הפתרון שם", הוסיף זיו.

נטיעות העצים בנגב של קקל בנגב מעוררות מחלוקות והתפרעויות באיזור. ניב אהרונסון
"כל הממשלות ברחו מהנגב, לא רצו להתעסק עם הפתרון שם", התפרעויות עקב נטיעות קק"ל/ניב אהרונסון

עוד אמר כי "אבל אותי לא מעניין, לא ביבי ולא הממשלה הנוכחית, אותי מעניין המצב בנגב, והחומרה שלו היא עצומה - אין שם ביטחון בכבישים, תרים טלפון ל'אגד', תשאל אותם כמה אוטובוסים חוטפים שם אבנים וחבלות ימים לבקרים, כמה בטוח באמת לנסוע שם בכבישים, תבדוק את בעיית הפרוטקשן שישנה מקו באר שבע דרומה. אין כמעט עסק אחד שלא משלם שם פרוטקשן לבדואים. תבדוק את הבעיה של היעדר התיישבות שקיימת שם מעל עשור. תבדוק את הבעיה של ההברחות".

כספית ענה: "כל מה שאתה אומר על הנגב, אני גם אומר את זה. אבל אני באתי על סיפוקי בזה שאמרת 'הממשלות בעשור האחרון' כי כל העשור האחרון היה של נתניהו". מגל האשים בתגובה: "הדבר היחיד שמעניין אותך זה ביבי". כספית סיכם: "הדבר היחיד שמעניין אותי זה מי אחראי למחדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully